English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

.

59 χρόνια απο τη γένηση της Sharon Tate απο την ''οικογενεια'' Manson...και η υπόθεση Manson

www.tips-fb.com




Είναι τραγικό να βρίσκεις τον θάνατο σε ένα μέρος που αγαπάς πολύ. Και η Σάρον Τέιτ αγαπούσε πολύ την ήσυχη εκείνη βίλα στο Σιέλο Ντράιβ, λίγο πιο πέρα από τον θόρυβο των κουτσομπολιών του Χόλιγουντ. Γι' αυτήν εκείνη η βίλα σήμαινε τον έρωτα. Τον έρωτά της για τον άνδρα των ονείρων της και πατέρα του παιδιού της, τον σκηνοθέτηΡομάν Πολάνσκι. Στις 9 Αυγούστου 1969 σε εκείνη τη βίλα η Σάρον και τέσσερις διάσημοι φίλοι της βρήκαν αποτρόπαιο θάνατο. Η Σάρον ήταν οκτώ μηνών έγκυος και ο σύζυγός της βρισκόταν στην Ευρώπη όπου δούλευε μια νέα ταινία. Αν και δεν ήταν τα μοναδικά θύματα της «Οικογένειας» του Μάνσον ούτε τα μόνα που συνάντησαν το τέλος σε αγαπημένα τους μέρη ­ οι γονείς Λα Μπιάνκα βρέθηκαν και αυτοί νεκροί από τα παιδιά τους στο ράντσο τους ­, ήταν σίγουρα τα πιο διάσημα. Λίγο μετά το ταξίδι στο φεγγάρι, η φαμίλια του Μάνσον είχε καταφέρει να χτυπήσει τον πρώτο σπουδαίο στόχο της ενώ ο αρχηγός της δεν άργησε να γίνει πρωτοσέλιδο σε όλα τα περιοδικά και στις εφημερίδες του πλανήτη.
















CHARLES MANSON






Οι «θείες» εντολές του Τσάρλι
Ακολουθώντας πιστά τις δήθεν «θείες» εντολές του Τσάρλι, τα μέλη της καταραμένης αυτής οικογένειας έκαναν ό,τι τους έλεγε ο Μάνσον. Το σχέδιό του ήταν απλό. Μερικοί διάσημοι φόνοι θα μπορούσαν να βάλουν μπροστά τη μεγαλύτερη συνωμοσία όλων των εποχών. Λευκοί εναντίον μαύρων, μαύροι εναντίον λευκών, κυριαρχούν οι μαύροι, ενώ αυτός και η ευλογημένη φαμίλια του βρίσκουν καταφύγιο στην Κοιλάδα του Θανάτου, υπό την προστασία των τεσσάρων αγγέλων από το Λίβερπουλ Τζον, Πολ, Τζορτζ και Ρίνγκο. Οι μαρτυρίες που άκουσαν αργότερα οι αστυνομικοί ήταν συγκλονιστικές. Στα σχέδιά τους και ανάμεσα στα υποψήφια θύματα της οικογένειας του Μάνσον ακούστηκαν τα ονόματα του Ρίτσαρντ Μπάρτον και της Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Ηθελαν να σημαδέψουν το διάσημο ζευγάρι με τις λέξεις «Helter Skelter». Ο Στιβ Μακ Κουίν και ο Τομ Τζόουνς θα είχαν σχετικά πιο ανώδυνο θάνατο, ενώ τον Φρανκ Σινάτρα θα τον έγδερναν ζωντανό και στο φόντο της σκηνής θα έπαιζε δυνατά η μουσική του.
Από έφηβος ο Μάνσον είχε ένα πρόβλημα με τη μουσική και ιδιαίτερα με τα αστέρια της εποχής του. Επαιζε και ο ίδιος κιθάρα, έγραφε πολλά τραγούδια, αλλά δυστυχώς οι χίπικες ημέρες στο Height Ashbury δεν ταίριαζαν με τις κάντρι μπαλάντες του. Ούτε η παρέα του με τον Ντένις Γουίλσον των Μπιτς Μπόις στο Spahn Ranch τον βοήθησε, αν και αποδεδειγμένα οι Μπιτς Μπόις αντέγραψαν το «Cease to Exist» του Τσάρλι και το κυκλοφόρησαν με άλλο τίτλο στην πίσω μεριά ενός σινγκλ. Ωστόσο κατάφερε να φτιάξει μια οικογένεια φανατικών οπαδών με τόση πίστη και τόσο γρήγορα που την οδήγησε στο πιο κολασμένο ταξίδι στην ιστορία.
Χρειάστηκε ενάμισης χρόνος ώσπου να καταδικαστεί ο Μάνσον. Σε αυτό το διάστημα πολλοί δικαστικοί αξιωματούχοι και πράκτορες αφιέρωσαν αμέτρητες ώρες συλλέγοντας, διατηρώντας και εξετάζοντας τα στοιχεία που ανακάλυπταν, ενώ το πιο δύσκολο έργο είχε αναλάβει ο 35χρονος εισαγγελέας Βίνσεντ Μπουλιόσι, ο οποίος όχι μόνο έπρεπε να αποδείξει ότι τα μέλη της οικογένειας Μάνσον έκαναν τους φόνους αλλά ακόμη ότι ο αρχηγός της οικογένειας είχε διατάξει τη σφαγή. Η δίκη του Μάνσον θα μείνει ιστορική. Είναι η πιο μακροσκελής δίκη στην ιστορία της αμερικανικής δικανικής επιστήμης. Στοίχισε περισσότερο από ένα εκατομμύριο δολάρια, το σώμα των ενόρκων απομονώθηκε για 255 ημέρες (περισσότερο από κάθε άλλη φορά), ενώ τα πρακτικά της δίκης φτάνουν τις 31.716 σελίδες. Το 1972 το Ανώτατο Πολιτειακό Δικαστήριο της Καλιφόρνιας κατάργησε τη θανατική ποινή στην πολιτεία και έτσι όλοι οι κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ισόβια κάθειρξη. Εξω από το δικαστήριο τα μέλη της οικογένειας του Μάνσον ήταν πια αμέτρητα.
Ο απόλυτος καλτ ήρωας
Αμέσως μετά τη δίκη δεκάδες φιλικά άρθρα γράφτηκαν για τον Μάνσον και τους πιστούς οπαδούς του, αυτή την ιδιαίτερη «οικογένεια» που κάποια στιγμή μετά τη δίκη απαριθμούσε εκατοντάδες μέλη. Για μια στιγμή μάλιστα φάνηκε ότι ο Μάνσον θα κερδίσει τον τίτλο του απόλυτου καλτ ήρωα, αλλά κάτι τέτοιο ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε. Τα μέλη της φαμίλιας είναι πια λιγοστά. Ωστόσο ο γερασμένος Μάνσον ακόμη λαμβάνει την τεράστια αλληλογραφία του στη φυλακή, τα περισσότερα γράμματα από πιτσιρικάδες που θέλουν να μάθουν περισσότερα για τη μουσική που συνεχίζει να γράφει ή τρόπους για να προσχωρήσουν στη θεία οικογένεια. Δεκάδες θεατρικά έχουν γραφεί γι' αυτόν, ταινίες, τηλεοπτικά σίριαλ και ντοκυμαντέρ έχουν γυριστεί, ακόμη και μία όπερα. Οι Guns 'Ν' Roses στις ένδοξες ημέρες τους δεν δίσταζαν να παίζουν τα τραγούδια του στις συναυλίες τους, ενώ πρόσφατα ο Τσάρλι έγινε και καρτούν στο MTV όπου παλεύει με έναν άλλο σύγχρονο και διαβόητο Μάνσον, τον Μέριλιν.
Γιατί, όμως, ενώ άλλοι δολοφόνοι, υπεύθυνοι για τον χαμό περισσοτέρων θυμάτων από ό,τι ο Μάνσον, διαγράφονται από τη λαϊκή μνήμη, η εικόνα και μόνο του Τσάρλι φέρνει στον νου αμέσως πανικό και τρόμο; Γιατί ο Μάνσον παραμένει τόσο τρομακτικός, ενώ οι σημερινές φωτογραφίες του από τη φυλακή κάθε άλλο παρά τρόμο αποπνέουν; Ισως γιατί οι άνθρωποι που διέταξε να εκτελεστούν και αυτοί που σχεδίαζε να δολοφονήσει στο μέλλον ήταν λαμπρές και όμορφες διασημότητες. Ισως ακόμη επειδή η Λινέτ Φρομ,κάποτε μέλος της φαμίλιας, απέτυχε να δολοφονήσει τον πρόεδρο Τζέραλντ Φορντ, το 1975, αν και μάλλον είναι απίθανο να την έβαλε ο Μάνσον.
Η ζωντανή αλληγορία του κακού
Ο εισαγγελέας Μπουλιόσι πιστεύει ότι η κακή φήμη του Μάνσον συνεχίζεται ακόμη και σήμερα επειδή έπλεξε την πιο εκκεντρική και παράξενη, σχεδόν απίστευτη, υπόθεση δολοφονίας στην ιστορία, ενώ στο μοσχοπουλημένο μπεστ σέλερ του «Helter Skelter» είχε γράψει: «Στην πραγματικότητα δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι ο Μάνσον είναι η πιο ζωντανή αλληγορία του Κακού. Είναι η προσωποποίηση του ανθρώπινου φόβου. Ιδιος σαν και αυτός του καρκίνου ή των σεισμών. Και ο ανθρώπινος φόβος είναι αυτός που ώθησε αυτή τη μισότρελη φιγούρα να κερδίσει ένα σχεδόν μυθολογικό στάτους».
Ο Μάνσον σήμερα παραμένει ένας εξηντάρης παθητικός φυλακισμένος που μάλλον δεν θα γευθεί ποτέ την ηδονή της ελευθερίας γιατί απλά κανένας δεν θέλει να τον βγάλει με αναστολή. Ποιος άλλωστε θα μπορούσε να εμπιστευθεί τον λόγο τιμής ενός γέρου που για χρόνια στο κελί του αλληλογραφεί με τα πιο φανατικά στοιχεία της σημερινής κοινωνίας; Σήμερα σχεδόν κάθε αποξενωμένη και ηθικά ξεχαρβαλωμένη ομάδα στην Αμερική, από τους σατανιστές ως τους νεοναζιστές σκίνχεντ, όλοι έχουν αγκαλιάσει τον Μάνσον και έχουν μεθύσει με το δηλητήριο της μοχθηρής φιλοσοφίας του. Η φιγούρα του έχει γίνει πια το πνευματικό τους είδωλο, ενώ ο ίδιος, έστω και στη φυλακή, θα παραμένει ο αρχιερέας του αντικαθεστωτικού μίσους. Ή, όπως λέει και ο ίδιος, «θα είμαι πάντα Θεός για τους φίλους μου και Σατανάς για τους εχθρούς μου»* Διεύθυνση επικοινωνίας με τον Τσαρλς Μάνσον: http: //members.aa.net/~wdevil/contactCM.htm

Ο Charles Manson σήμερα

»

63 χρόνια απο τη γέννηση του κωμικού John Belushi

www.tips-fb.com


Ένα πράγμα μπορούμε να υποθέσουμε με μεγάλη βεβαιότητα.
Αν ο Τζων Μπελούσι είχε την ατυχία να γεννηθεί και να μεγαλώσει στην Ελλάδα στη δεκαετία του 90, δεν θα είχε ελπίδες να διακριθεί για το εξαιρετικό κωμικό ταλέντο του, αλλά πιθανότατα θα γινόταν ένας προικισμένος μπετατζής.
Για τον απλό λόγο ότι ο Τζων Μπελούσι ήταν Αλβανός.
Ο Τζων Μπελούσι γεννήθηκε στο Σικάγο στις 24 Ιανουαρίου 1949 και ήταν το πρώτο παιδί του Άνταμ και της Άγκνες Μπελούσι. Ο πατέρας Μπελούσι είχε μεταναστεύσει από την Αλβανία στην Αμερική το 1934. Μετά από σκληρή δουλειά απέκτησε δύο εστιατόρια στα περίχωρα του Σικάγο. Το μεγάλο του όνειρο ήταν να δει τον πρωτότοκο γιο του διάδοχο στην οικογενειακή επιχείρηση. Όμως ο Τζων σκεφτόταν διαφορετικά και είχε άλλου είδους φιλοδοξίες. Δεν λέω, τον βοήθησε κι’ η τύχη αφού το Κολέγιο του Χουίτον έπεφτε κάπως μακριά από τη Νέα Μηχανιώνα.
Στο Χουίτον ο Τζων ήταν εξαιρετικά δημοφιλής ως αρχηγός της ποδοσφαιρικής ομάδας και ως επικεφαλής του κολεγιακού θεατρικού θιάσου. Ήταν ακόμη πολύ προικισμένος ντράμερ σταθερό μέλος της μπάντας του κολεγίου.
Τελειώνοντας το κολέγιο στα 1967 ο Τζων γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο του Γουισκόνσιν, το οποίο εγκατέλειψε το 1968 για να πάει στο Κολέγιο Ντυπάζ απ’ όπου αποφοίτησε το 1970 παίρνοντας το πτυχίο Γενικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών. Απ’ το σημείο αυτό η καλλιτεχνική πορεία του Τζων Μπελούσι επιταχύνεται μέχρι να φθάσει σε σημείο απογείωσης. Από το 1971 συνδέεται και γυρίζει σ΄ολη την Αμερική με τον πολιτικά ριζοσπαστικό περιοδεύοντα θίασο Σέκοντ Σίτυ του Σικάγο ενώ σύντομα αναδεικνύεται σε πολύ πετυχημένο παρουσιαστή ραδιοφωνικών χάπενινγκ. Το 1975 ο Τζων Μπελούσι εισβάλει κυριολεκτικά στην τηλεόραση με το καταπληκτικό όπως λέγεται Saturday Night Live. To show αυτό κάτω από την καθοδήγηση του Μπελούσι άφησε εποχή στην Αμερικάνικη τηλεόραση με το ανατρεπτικό χιούμορ, το ιδιαίτερα πολιτικοποιημένο περιεχόμενο των σχολίων του, τα εξωφρενικά θεατρικά επεισόδια και την προοδευτική τζαζ, μπλουζ και σόουλ μουσική του. Μεταγενέστερα επεισόδια αυτού του show έφτασαν και στη χώρα μας στα μέσα της δεκαετίας του 90, μετά το θάνατο του Μπελούσι, χωρίς όμως την κυριολεκτικά απίστευτη παρουσία του.
Στα 1978 ο Τζων Μπελούσι εμφανίζεται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο στην ταινία Goin’ South του Τζακ Νίκολσον σε έναν μάλλον ασήμαντο ρόλο. Όμως εκεί τον πρόσεξε ο σκηνοθέτης Τζων Λάντις με αποτέλεσμα να του δώσει αρχικά έναν μικρό αλλά πολύ πετυχημένο ρόλο στην ταινία National Lampoons Animal House και αμέσως μετά, το 1980, τον καταπληκτικό ρόλο του Joliet Jake που μαζί με τον κολλητό του Elwood Blues (Νταν Αϋκρόυντ) λατρέψαμε στην ταινία The Blues Brothers. Ο Jake και ο Elwood με τα μαύρα κουστούμια, τις λεπτές γραβάτες, τα καβουράκια και τα μαύρα Rayban έμειναν στη μνήμη μας σαν δύο τύποι γεμάτοι ανθρωπιά και χιούμορ μέσα στη σκληρή καθημερινότητα της Αμερικάνικης πόλης, της κάθε πόλης .Η ταινία αυτή έκανε πάταγο ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Κατά τη γνώμη μου, περιγράφοντας με ρεαλιστικό και ελκυστικό τρόπο την ατμόσφαιρα που περιβάλλει τη δημιουργία και τη λειτουργία μιας ορχήστρας του μπλουζ, συνέβαλε αποφασιστικά στη διάδοση αυτής της μουσικής στην Ελλάδα, ιδιαίτερα κατά τις δεκαετίες 80 και 90. Δεν μπορεί να είναι άσχετο το γεγονός της δημιουργίας ενός σημαντικού αριθμού μπλουζ συγκροτημάτων στη χώρα μας από το 1980 και μετά.
Στο απόγειο της καριέρας του ο Τζων Μπελούσι δεν έχασε καμιά από τις ποιότητες του χαρακτήρα του. Παρέμεινε ανοιχτόκαρδος, ταπεινός και γενναιόδωρος. Βοήθησε με κάθε τρόπο ιδρύματα προστασίας αστέγων, μεταναστών, ορφανών και κακοποιημένων γυναικών, αποφεύγοντας κάθε δημοσιότητα για τις ενέργειές του αυτές και στήριξε οικονομικά φίλους, γνωστούς και συγγενείς του.
Μετά το 1979 ακολούθησαν οι ταινίες: «1941» με τον Νταν Αϋκρόυντ (οικονομική αποτυχία) , «Continental Divide» (γενική αποτυχία) και «Neighbors» πάλι με τον Αϋκρόυντ ενώ στις αρχές του 1982 ο Τζων άρχισε να δουλεύει το σενάριο μιας νέας ταινίας με τίτλο «Noble Rot».
Ο Τζων Μπελούσι ποτέ δεν υπήρξε οπαδός του παν μέτρον άριστον. Συνήθιζε να μεταφέρει τους ακραίους ρόλους του από τη σκηνή στην καθημερινή του ζωή. Έτρωγε και έπινε ανεξέλεγκτα αλλά κυρίως δοκίμαζε και χρησιμοποιούσε κάθε δυνατό συνδυασμό μαλακών και σκληρών ναρκωτικών και διεγερτικών.
Στις 5 Μαρτίου 1982 βρέθηκε νεκρός από υπερβολική δόση κοκαΐνης και ηρωίνης στο ξενοδοχείο όπου έμενε στο Δυτικό Χόλυγουντ.
Σήμερα 30 χρόνια από το θάνατό του η μνήμη του Τζων Μπελούσι έχει εμπορευματοποιηθεί σε σημείο αηδίας.
Όμως, πέρα από το εκτεταμένο εμπόριο αφισών, φωτογραφιών (ντυμένων και γυμνών), DVD με τηλεοπτικά του επεισόδια παιγμένα και άπαιχτα, μπλουζάκια και στολές Blues Brothers, βιβλία ανεκδότων, βιβλία χειρομαντικής, βιβλία για τα «πραγματικά» αίτια του θανάτου του και ότι άλλο μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου, εμείς θα κρατάμε στη μνήμη μας τον Jake, τον καλόψυχο μάγκα του Blues Brothers που με σηκωμένο φρυδάκι και πονηρό ματάκι θα μας τραγουδάει «sweet home Chicago» εις τους αιώνας….


»

Παρίσι: Τα... σκοτεινά μονοπάτια της Πόλης του Φωτός..

www.tips-fb.com


Παρισι: Τα... σκοτεινα μονοπατια της Πολης του Φωτος!


Η πόλη της γιορτής και της ελαφρότητας, των θεαμάτων και των ιστορικών μνημείων, η πόλη του φωτός. Όλα αυτά πάνω από την επιφάνεια του εδάφους γιατί κάτω από το έδαφος απλώνονται περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα υπόγειων τούνελ με ύψος από 1,80 μέχρι 5 μέτρα αποτελώντας ένα απόκοσμο αντίγραφο του λαβύρινθου των δρόμων της επιφάνειας.

Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού

Είναι το μεγάλο υπόγειο νεκροταφείο του Παρισιού ή η «Αυτοκρατορία των Νεκρών» όπως συνηθίζουν να το αποκαλούν. Οι αμέτρητες στοές και τα τούνελ μοιάζουν να είναι κατασκευασμένα από ανθρώπινα οστά. Φτιάχτηκε τον 18ο αιώνα, όταν τα νεκροταφεία της πόλης άρχισαν να γεμίζουν και οι αρχές προχώρησαν στο ευρηματικό μέτρο να στοιβάζουν πτώματα σ᾽ένα υπόγειο οστεοφυλάκιο, παλιότερα αρχαίο ορυχείο του Παρισιού.

Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού

Υπολογίζεται πως γύρω στα 6 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν ενταφιαστεί εκεί. Με τέτοια τεράστια έλλειψη σεβασμού προς τους νεκρούς, δεν είναι παράξενο που οι κατακόμβες σήμερα θεωρούνται στοιχειωμένες.

Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού

Πολλοί επισκέπτες μιλούν για περίεργους θορύβους, αιωρούμενες ανθρωπόμορφες φιγούρες και μια αίσθηση ότι σε ακουμπάει κάτι που δεν το βλέπεις.

Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού

Σε πιο σπάνιες περιπτώσεις ορισμένοι εκδήλωσαν υστερικά συμπτώματα ενώ άλλοι υποστήριξαν πως «κάποιοι» προσπάθησαν να τους στραγγαλίσουν.

Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού




Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού



Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού



Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού



Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού






Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού




Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού



Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού



Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού



Ο σκοτεινός υπόγειος κόσμος του Παρισιού

Πηγή: dinfo.gr
»

Υπατία :Η μεγάλη επιστήμονας και φιλόσοφος

www.tips-fb.com


Η Αλεξάνδρεια του 4ου αιώνα μ.Χ. ήταν ο χώρος μιας μικρής επιστημονικής αναγέννησης και αυτή φωτίστηκε από την πιο διάσημη ανάμεσα στις γυναίκες επιστήμονες και φιλοσόφους.

Για δεκαπέντε αιώνες η Υπατία θεωρείται ότι ήταν η μόνη γυναίκα επιστήμονας στην ιστορία. Ακόμα και σήμερα συχνά είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας. Αυτή η ευγενής γυναίκα ξεχωρίζει στις σελίδες της ιστορίας σαν η μεγαλύτερη από τους μάρτυρες παγανιστές.

Όταν γεννήθηκε η Υπατία το 370 μ.Χ., η διανοητική ζωή της Αλεξάνδρειας βρισκόταν σε κατάσταση επικίνδυνης σύγχυσης. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γινόταν χριστιανική και όλο και πιο συχνά δεν ήταν μόνο ο χριστιανός ζηλωτής που έβλεπε αιρέσεις και σατανισμό στα μαθηματικά και στην επιστήμη: "οι μαθηματικοί έπρεπε να κατασπαραχθούν από θηρία ή να καούν ζωντανοί" (McCabe). Μερικοί από τους χριστιανούς Πατέρες αναβίωσαν τις θεωρίες της επίπεδης γης και του σύμπαντος ως στερέωμα. Στην Αλεξάνδρεια ο Θεόφιλος, Πατριάρχης Αλεξάνδρειας, υποκινούσε βίαιες συγκρούσεις μεταξύ παγανιστών, Εβραίων και Χριστιανών. Δεν ήταν μια και τόσο ευμενής εποχή για να είναι κανείς επιστήμονας, ή φιλόσοφος.

Ο πατέρας της Υπατίας, ο Θέων, ήταν μαθηματικός και αστρονόμος στο Μουσείο. Επέβλεπε από κοντά κάθε πλευρά της εκπαίδευσης της κόρης του. Σύμφωνα με το μύθο, ήταν αποφασισμένος να γίνει η κόρη του ένα 'τέλειο ανθρώπινο ον' - ήταν η εποχή που οι γυναίκες θεωρούνταν κάτι παρακάτω από άνθρωποι! Ήταν προσωπική μαθήτρια του μάγου Πλούταρχου και ανατράφηκε στις θεμελιώδεις αρχές της Πλατωνικής Σχολής. Η Υπατία ήταν πραγματικά μια ξεχωριστή νέα. Ταξίδεψε στην Αθήνα και την Ιταλία και εντυπωσίαζε όσους συναντούσε με την εξυπνάδα και την ομορφιά της.

Σπούδασε στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας στην Αθήνα. Την εποχή εκείνη υπήρχε διάκριση μεταξύ των νεοπλατωνικών σχολών της Αλεξάνδρειας και της Αθήνας. Η σχολή της Αθήνας τόνιζε περισσότερο τη μαγεία και την απόκρυφη επιστήμη. Αλλά για τους Χριστιανούς, όλοι οι Πλατωνιστές ήταν επικίνδυνοι αιρετικοί.

Όταν επέστρεψε στην Αλεξάνδρεια έγινε δασκάλα των μαθηματικών και της φιλοσοφίας. Το Μουσείο είχε χάσει την υπεροχή του και η Αλεξάνδρεια τώρα είχε ξεχωριστά σχολεία για παγανιστές, για Εβραίους και για Χριστιανούς. Ωστόσο, η Υπατία δίδασκε σε ανθρώπους κάθε θρησκείας και μετά τον πατέρα της ανέλαβε μια Έδρα Φιλοσοφίας στην πόλη. Το σπίτι της έγινε κέντρο διανοουμένων και συγκέντρωνε σχολαστικιστές που συζητήσουν επιστημονικά και φιλοσοφικά ερωτήματα.


Τα Έργα της
Η Υπατία έγραψε σχόλια για την Αριθμητική του Διόφαντου, επίσης για τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και ακόμα για τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου της Πέργα.

Τα περισσότερα από τα γραπτά της Υπατίας ξεκίνησαν σαν σημειώσεις για τους μαθητές της. Κανένα δεν έχει διασωθεί ολοκληρωμένο, αν και είναι πιθανό τμήματα του έργου της να έχουν ενσωματωθεί στις εκτενείς πραγματείες του Θέωνα. Μερικές πληροφορίες για τα επιτεύγματά της προέρχονται από δασωμένα γράμματα του μαθητή και φίλου της Συνέσιου του Κυρηναίου, που αργότερα έγινε ο πλούσιος και ισχυρός Επίσκοπος της Πτολεμαϊδας.

Το σημαντικότερο έργο της Υπατίας ήταν στην άλγεβρα. Έγραψε σχόλια στην Αριθμητική του Διόφαντου σε 13 βιβλία. Τα σχόλια της Υπατίας περιελάμβαναν εναλλακτικές λύσεις και πολλά νέα προβλήματα που προέκυπταν σαν συνέπεια στα χειρόγραφα του Διόφαντου.

Η Υπατία έγραψε επίσης μια διατριβή Περί των Κωνικών του Απολλώνιου σε οκτώ βιβλία. Ο Απολλώνιος ο Πέργας ήταν ένας αλεξανδρινός γεωμέτρης του 3ου π.Χ. αιώνα, που προσπάθησε να εξηγήσει τις ασυνήθιστες τροχιές των πλανητών. Το κείμενο της Υπατίας ήταν μια εκλαΐκευση της εργασίας του. Η Υπατία γοητευόταν από τις κωνικές τομές (τα γεωμετρικά σχήματα που σχηματίζονται όταν ένα επίπεδο τέμνει ένα κώνο). Μετά το θάνατό της, οι κωνικές τομές αγνοήθηκαν μέχρι την αρχή του 17ου αιώνα όταν οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι πολλά φυσικά φαινόμενα, όπως οι τροχιές πλανητών, περιγραφόταν με τον καλύτερο τρόπο με τις καμπύλες που προκύπτουν από κωνικές τομές.

Εκτός από τη φιλοσοφία και τα μαθηματικά, η Υπατία είχε ενδιαφέρον για τη μηχανική και την πρακτική τεχνολογία. Τα γράμματα του Συνέσιου περιέχουν σχέδια για αρκετά επιστημονικά όργανα περιλαμβάνοντας έναν αστρολάβο (ο αστρολάβος χρησιμοποιούταν για τη μέτρηση των θέσεων του άστρων, πλανητών και του ήλιου και για τον υπολογισμό της ώρας και του ανερχόμενου ζωδίου του ζωδιακού).

Η Υπατία ανέπτυξε ακόμα μια συσκευή για τη διύλιση του νερού, ένα όργανο για τη μέτρηση της στάθμης του νερού και ένα διαβαθμισμένο υδρόμετρο από μπρούτζο για τη μέτρηση της ειδικής βαρύτητας (πυκνότητας) ενός υγρού.

Η Υπατία ήταν ο τελευταίος παγανιστής επιστήμονας του δυτικού κόσμου και ο θάνατός της συνέπεσε με τα τελευταία χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Και αφού από τότε δεν υπήρξαν σημαντικές πρόοδοι στα μαθηματικά, την αστρονομία και τη φυσική σε όλο τη Δύση για άλλα 1000 χρόνια, η Υπατία έγινε σύμβολο του τέλους της αρχαίας επιστήμης. Μετά την Υπατία ήρθε το χάος και ο βαρβαρισμός των Σκοτεινών Χρόνων.

Ο Θάνατος της
Το ότι η Υπατία ανακατεύτηκε στα πολιτικά θέματα της Αλεξάνδρειας είναι αδιαμφισβήτητο. Σαν παγανίστρια, που ασπάστηκε την ελληνική επιστημονική σκέψη και σαν πολιτικό πρόσωπο με επιρροή, η Υπατία βρέθηκε σε πολύ επικίνδυνη θέση σε μια όλο και πιο χριστιανική πόλη. Το 412 ο Κύριλλος, ένας φανατικός χριστιανός, έγινε Πατριάρχης της Αλεξάνδρειας και μεγάλη εχθρότητα αναπτύχθηκε μεταξύ του Κυρίλλου και του Ορέστη, του Ρωμαίου Κυβερνήτη της Αιγύπτου, ενός παλιού μαθητή και καλού φίλου της Υπατίας. Αμέσως μόλις πήρε την εξουσία, ο Κύριλλος άρχισε να διώκει τους Εβραίους, διώχνοντας χιλιάδες από αυτούς από την πόλη. Έπειτα, παρά τη σφοδρή αντίθεση του Ορέστη, έστρεψε την προσοχή του στο να καθαρίσει την πόλη από του νεοπλατωνιστές. Αγνοώντας τις εκκλήσεις του Ορέστη, η Υπατία αρνήθηκε να απαρνηθεί τις ιδέες της και να ασπασθεί το Χριστιανισμό.

Ο Κύριλλος, ο οποίος αργότερα αναγορεύτηκε ο πατέρας τους δόγματος της Χριστιανικής Τριάδας και αγιοποιήθηκε για το ζήλο του έβλεπε στην Υπατία μια συνεχή απειλή για τη διάδοση της Χριστιανικής πίστης, ο Κύριλλος, τουλάχιστον έμμεσα, ήταν η αιτία του τραγικού της θανάτου. Παρά κάθε επόμενη προσπάθεια να τον απαλλάξουν από το στίγμα του δολοφόνου, το αδιαμφισβήτητο γεγονός παραμένει ότι δεν έκανε καμία προσπάθεια να αποτρέψει το αποτρόπαιο και βίαιο έγκλημα. Το μόνο ελαφρυντικό που μπορεί κανείς να προσφέρει σαν υπεράσπισή του είναι το ότι, τυφλωμένος από τη μανία του φανατισμού, ο Κύριλλος θεωρούσε την Υπατία ως μάγισσα εκπρόσωπο του Κακού.

Οι δολοφόνοι της Υπατίας ήταν Παραβολικοί, φανατικοί μοναχοί της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ, πιθανώς υποβοηθούμενοι από Νιτριανούς μοναχούς. Το αν ο Κύριλλος διέταξε ο ίδιος το φόνο παραμένει ανοικτό ερώτημα. Πάντως, δημιούργησε το λιγότερο το πολιτικό κλίμα που επέτρεψε μια τέτοια θηριωδία. Ο Κύριλλος αργότερα ονομάστηκε άγιος.

Ο Ορέστης ανέφερε τη δολοφονία και ζήτησε από τη Ρώμη να ξεκινήσει έρευνες. Αργότερα παραιτήθηκε και έφυγε από την Αλεξάνδρεια. Η έρευνα αναβλήθηκε πολλές φορές λόγω «έλλειψης μαρτύρων» και τελικά ο Κύριλλος ισχυρίσθηκε ότι η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα.

Έτσι χάθηκε το 415 η μεγαλύτερη γυναίκα μύστης του αρχαίου κόσμου και μαζί της έπεσε και η Νεοπλατωνική Σχολή της Αλεξάνδρειας. Η μνήμη της Υπατίας πιθανώς τιμάται από την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στο πρόσωπο της Αγ. Αικατερίνης της Αλεξάνδρειας. Κατά άλλους αυτή είναι διαφορετικό πρόσωπο, μια άλλη χριστιανή Αλεξανδρινή διανοούμενη που δολοφονήθηκε ένα μήνα πριν την Υπατία.
»

Sigmund Freud: Ο άνθρωπος που ανακάλυψε το ασυνείδητο

www.tips-fb.com
Sigmund Freud
Ο άνθρωπος που ανακάλυψε το ασυνείδητο





Και το 1671, ένας χαρισματικός καθηγητής 61 ετών τόλμησε να μπει στην παρέα αυτών των ανθρώπων που έχουν συγκλονίσει τον κόσμο, επιμένοντας πως ο άνθρωπος δεν ελέγχει καν το μυαλό του.
Επρόκειτο για μια πραγματικά σημαντική δήλωση από έναν άνθρωπο οι θεωρίες του οποίου ακόμη και σήμερα, 60 χρόνια μετά το θάνατό του,  αποτελούν αντικείμενο έμπνευσης, διαμάχης, ακόμη και έκρηξης οργής. Ο άνθρωπος αυτός ήταν ο Sigmund Freud.Ο Κοπέρνικος  συγκλόνισε την ανθρωπότητα όταν δήλωσε ευθαρσώς πως η Γη δεν βρίσκεται στο κέντρο του ηλιακού συστήματος. Τρείς αιώνες αργότερα, ο Κάρολος Δαρβίνος αποκάλυψε πως ο άνθρωπος έχει τόση σχέση με το Θείο όσο και ένας πίθηκος, ο οποίος είναι και ο πρόγονός του.


Πατέρας της ψυχανάλυσης, ο Freud ισχυρίστηκε πως ανακάλυψε τι είναι αυτό που μας κάνει πραγματικά να είμαστε αυτό που είμαστε και βρήκε τα κατάλληλα μέσα για να αποκαλύψει τον τρόπο που λειτουργεί η ψυχή μας. Στην πορεία του χρόνου, διατύπωσε ιδέες που επηρέασαν τη σύγχρονη σκέψη: το «εγώ», οι φροϋδικές παραδρομές της γλώσσας, το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα και το ασυνείδητο.

Βουτιά στα άδυτα της ψυχής μας


Η ιδέα του ασυνειδήτου αποτελεί τον πυρήνα όλων των θεωριών του Freud και το κίνητρο όλων των προσπαθειών του να ερευνήσει σε βάθος το ασυνείδητο με διάφορες τεχνικές, από τον ελεύθερο συνειρμό μέχρι την ανάλυση των ονείρων. Το ασυνείδητο ήταν αυτό που τον έκανε διάσημο. Και αυτό, γιατί ενώ άλλοι συνάδελφοί του ισχυρίζονταν πως το μυαλό μας κρύβει πολλά περισσότερα από τις συνειδητές μας σκέψεις, ο Freud πίστευε πως με τις τεχνικές του θα μπορούσε να ερευνήσει τα άδυτα του ασυνειδήτου και να αποκαλύψει το πώς αυτό συσχετίζεται με τις ψυχικές ασθένειες ή ακόμη και με την τρέλα.

Ο Freud, οι θεωρίες του και η πραγματική αξία των επιτευγμάτων του αποτελούν ακόμη και σήμερα έναν από τους περισσότερο αμφισβητούμενους τόπους της επιστήμης. Η αλήθεια μάλιστα παραμένει το ίδιο πολύπλοκη και μυστήρια όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος.

Ποιός ήταν ο Freud;

Γεννήθηκε στην πόλη Freiberg ( η οποία σήμερα ανήκει στη Δημοκρατία της Τσεχίας) το 1856. Ο Sigmund Freud ήταν ο πρωτότοκος γιος μιας πολυμελούς εβραϊκής οικογένειας. Είχε ακόμη έξι αδέλφια και ο πατέρας του ήταν υφασματέμπορος. Από μικρή ηλικία, η ψυχή του υπέστη πολλά τραύματα: την κατάρρευση της οικογενειακής επιχείρησης, τη γέννηση των αδελφών του και το θάνατο της μητέρας του. Κάθε γεγονός άφησε τη σφραγίδα του πάνω στο Freud αλλά και πάνω στις θεωρίες του. Η αμεσότερη επίδραση ήταν η απομόνωση του νεαρού Freud ο οποίος έβρισκε καταφύγιο στην εξαντλητική μελέτη.

Πανέξυπνος και πολυτάλαντος μαθητής που αντιμετώπιζε το σχολείο με θρησκευτική ευλάβεια, ο Freud ήθελε να ακολουθήσει μια καριέρα που θα του χάριζε την αναγνώριση που τόσο απεγνωσμένα αναζητούσε. Η Ιατρική αποτελούσε τον περισσότερα υποσχόμενο δρόμο. Σε ηλικία 17 ετών, γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης όπου και παρακολούθησε μαθήματα επιστημών, φιλοσοφία και φυσιολογία, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στη νευρολογία.

Η ύπνωση ως θεραπεία


Την εποχή εκείνη, οι γιατροί ανιμετώπιζαν τις ψυχικές ασθένειες, από τις εμμονές μέχρι την κατάθλιψη ως τρέλα, αποτέλεσμα νευρικών διαταραχών. Επρόκειτο για μια απολύτως λογική θεωρία εκείνη την εποχή, η οποία ωστόσο είχε την εξής ατέλεια: δεν οδηγούσε σε καμιά αποτελεσματική αγωγή των ψυχικά νοσούντων. Φοιτητής ακόμα, ο Freud γοητεύτηκε απο την εργασία ενός Γάλλου διακεκριμένου νευρολόγου ο οποίος αντιμετώπιζε τις ψυχικές διαταραχές με μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση.

Ο Jean-Martin Charcot εργαζόταν με ασθενείς που υπέφεραν από υστερία, ένας κάπως επιπόλαιος όρος για διαταραχές οι ρίζες των οποίων εντοπίζονταν σε ψυχικά τραύματα όπως η απώλεια ενός προσώπου ή η κακοποίηση. Ο Charcot απέδειξε, σε αντίθεση με την άποψη που επικρατούσε μέχρι τότε, πως οι ασθενείς αυτοί δεν παρουσίαζαν καμία ένδειξη πως το νευρικό τους σύστημα είχε υποστεί κάποια βλάβη. Η πραγματική πηγή των προβλημάτων τους, ισχυρίστηκε, βρισκόταν σε ένα κομμάτι του μυαλού τους το οποίο ούτε μπορούσαν να αισθανθούν ούτε να ελέγξουν, με άλλα λόγια, στο ασυνείδητό τους. Ο Charcot, εκτός από επιστήμονας ήταν και ένας showman: έδινε εντυπωσιακές «παραστάσεις» όπου χρησιμοποιούσε τη μέθοδο της ύπνωσης προκειμένου να προκαλέσει την εκδήλωση των συμπτωμάτων ώστε να τα «θεραπεύσει» και πάλι αποδεικνύοντας την αξία των ισχυρισμών του.

Ο Freud ήταν ένας από τους ενυπωσιασμένους θεατές των «παραστάσεων» του Charcot. Είχε μάλιστα μετακομίσει στο Παρίσι προκειμένου να μαθητεύσει κοντά του. Ο Freud επέστρεψε στη Βιέννη το 1886 πεπεισμένος πως το μυαλό αποτελούσε το κλειδί των πνευματικών διαταραχών, και όχι το νευρικό σύστημα. Γι’ αυτό το λόγο και ξεκίνησε να κουράρει τους ασθενείς του με ύπνωση. Μετά από μικρό χρονικό διάστημα, διαπίστωσε πως η ύπνωση δεν είχε αποτελέσματα διαρκείας. Συνέχισε ωστόσο να πιστεύει στη δύναμη του ασυνειδήτου και δοκίμασε μια νέα προσέγγιση, ιδέα ενός Βιενέζου γιατρού. Ο Josef Breuer ισχυριζόταν πως είχε θεραπεύσει επιτυχώς μια γυναίκα από υστερία –την Anna O’ – με τον εξής τρόπο: την υπνώτισε και την καθοδήγησε να «θυμηθεί» τα γεγονότα που είχαν προκαλέσει τη διαταραχή.

Ο Freud άρχισε να εφαρμόζει αυτή τη λεγόμενο «μέθοδο της κάθαρσης» στους δικούς του ασθενείς. Το έτος 1895, ο Freud και ο Breuer έκριναν πως είχαν συγκεντρώσει αρκετό υλικό και αποδείξεις επιτυχίας ώστε να προχωρήσουν  σε δημοσίευση. Οι Μελέτες για την Υστερία (Stüdien über Hysterie) ήταν και η πρώτη μεγάλη δημοσίευση του Freud και το περιεχόμενό της αποτελούσε εγγύηση φήμης.

Λίμπιντο και πνευματικές διαταραχές


Ο Freud μελετούσε ξανά και ξανά τα στοιχεία του και τους φακέλους των ασθενών του. Αναζητώντας μια κοινή αρχή που να τις χαρακτηρίζει, κατέληξε πως η βασική αιτία των προβλημάτων των ασθενών του ήταν η σεξουαλικότητα. Σύμφωνα με το Freud, η γενετήσια ορμή, την οποία αργότερα ονόμασε «λίμπιντο», είναι ικανή να προκαλέσει πνευματικές διαταραχές όταν αυτό το βασικό και ανεξέλεγκτο ένστικτο συγκρούεται με την ενοχή και τη ντροπή.

Οι κριτικοί πίστευαν πως οι ισχυρισμοί του Freud αποκάλυπταν περισσότερα για τη δική του προβληματική λίμπιντο και το ρόλο που αυτή έπαιζε στην κατάθλιψή του, στο φόβο του και στην ευμετάβλητη διάθεσή του. Το συμπέρασμα αυτό βέβαια αγνούσε επιδεικτικά τη θεωρία του Freud και την πολυπλοκότητα των συμπτωμάτων που παρουσίαζαν οι ασθενείς του. Ακόμη και ο Breuer απέρριψε δημόσια τις απόψεις του συνεργάτη του για το σεξ. Η δημόσια αυτή διαφωνία έκανε το Freud να αγνοήσει πλήρως το Breuer.

Ο Freud συνέχισε να αναπτύσσει τη βασισμένη στο σεξ θεωρία του, αντικαθιστώντας την ύπνωση – την οδό προς το ασυνείδητο- με τoν «ελεύθερο συνειρμό» όπου ενθάρρυνε τους ασθενείς του να εκφράζουν τις σκέψεις τους όπως τους περνούσαν από το μυαλό. Ο Freud πίστευε πως αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να αποκαλύψει τις συγκρούσεις που έκρυβε ο ασθενής και πως θα μπορούσαν να λυθούν αφού εκφραστούν.

Διαπίστωσε πως πολλοί νευρωτικοί ασθενείς του ανέφεραν πως είχαν κακοποιηθεί σεξουαλικά σε πολύ μικρή ηλικία, αρκετοί μάλιστα από τους γονείς τους. Απρόθυμος να δεχτεί άκριτα τέτοια συγκλονιστικά στοιχεία, ο Freud κατέληξε ότι όλα τα παιδιά αναζητούν την αποκλειστική ιδιοκτησία στο πρόσωπο του γονέα του αντίθετου φύλου, φαινόμενο το οποίο ονόμασε Οιδιπόδειο Σύμπλεγμα.

Η δουλειά του με τους ασθενείς του αλλά και οι δικές του εμπειρίες, οδήγησαν το Freud σε αυτό που πίστευε πως ήταν η «χρυσή οδός» προς το ασυνείδητο: στην ανάλυση των ονείρων. Το 1889, το θέμα αυτό αποτέλεσε τον κεντρικό άξονα της γνωστότερης εργασίας του, Η ερμηνευτική των Ονείρων (Die Traumdeutung). Σύμφωνα  με το Freud, όλα τα όνειρα αφορούν καταπιεσμένες ανολοκλήρωτες επιθυμίες, τις οποίες αναπόφευκτα θεώρησε πως είναι κυρίαρχα σεξουαλικές. Ενώ δεχόταν πως το ίδιο όνειρο μπορεί να σημαίνει κάτι διαφορετικό για τον κάθε άνθρωπο, ο Freud προσπάθησε να βρεί καθολικές ερμηνείες δημιουργώντας το γνωστό σε όλους οδηγό συμβολισμών των ονείρων, όπου αντικείμενα όπως η ομπρέλα, το μαχαίρι και το μπαστούνι αντιπροσωπεύουν το πέος, ενώ ένας φούρνος, ένα κουτί ή ένα φλυτζάνι αντιπροσωπεύουν τη μήτρα. Το βιβλίο έτυχε της αποδοχής των ακαδημαϊκών ως μια προσπάθεια διερεύνησης του ασυνειδήτου αλλά η μικρή του επιτυχία στις πωλήσεις απογοήτευσε το Freud.  Συνέχισε την έρευνά του, διατυπώνοντας τώρα τη θεωρία πως οι παραδρομές στο λόγο καθρεφτίζουν σκέψεις του ασυνειδήτου.

Επιτέλους....η αναγνώριση


Ο Freud αποπειράθηκε για άλλη μια φορά να κερδίσει υποστήριξη στις απόψεις του για τη σεξουαλικότητα την οποία θεωρούσε το κλειδί της υγιούς αλλά και της μη υγιούς πνευματικής υγείας. Το 1905, δημοσίευσε το Τρία Δοκίμια για τη Θεωρία της Σεξουαλικότητας, δημοσίευση η οποία του χάρισε την προσοχή που αποζητούσε. Το έργο αυτό πραγματεύεται μεγάλη ποικιλία θεμάτων που αφορούν το σεξ, από την ομαλή σεξουαλική ανάπτυξη ως το φετιχισμό και το σαδισμό αποδεικνύοντας πως το σεξ αποτελεί ένα ευρύτατο πεδίο μελέτης. Κάποιοι ακαδημαϊκοί διέκριναν στο έργο αυτό τεράστιες νέες δυνατότητες για έρευνα και έτσι ο Freud, στην ηλικία των 49 ετών έγινε επιτέλους αποδέκτης της αναγνώρισης την οποία πίστευε πως άξιζε. Πολλοί νέοι επιστήμονες συνέχισαν το έργο του. Μεταξύ αυτών ο εξαίρετος Ελβετός ψυχίατρος Carl Jung, και ο Alfred Adler, ένας Βιενέζος γιατρός. Αυτοί και πολλοί άλλοι χρησιμοποίησαν τις τεχνικές που είχε αναπτύξει ο Freud στο πλαίσιο της «ψυχανάλυσης», επεκτείνοντας τις θεωρίες του με στόχο την ευρύτερη κατανόηση των πνευματικών διαταραχών.

Τόλμησαν να αμφισβητήσουν το δάσκαλο


Ο ίδιος ο Freud αντιμετώπισε τους συνεχιστές του εχθρικά. Πρώτα ο Adler και μετά ο Jung, απομακρύνθηκαν από το στενό περιβάλλον του Freud επειδή τόλμησαν να αμφισβητήσουν τις διδαχές του περί σεξουαλικότητας. Ο Freud συνέχισε ακάθεκτος, επέκτεινε τις θεωρίες του και τις τελειοποίησε ως την τελευταία τους λεπτομέρεια. Το 1923, δημοσίευσε Το Εγώ και το Εκείνο, όπου παροσιάστηκαν όροι οι οποίοι χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα για να περιγράψουν τη δραστηριότητα του πνεύματος. Το Εκείνο ήταν σύμφωνα με το Freud μια τεράστια ασυνείδητη αποθήκη γεμάτη από ένστικτα και πάθη τα οποία δεν ελέγχουμε. Αντιθέτως, το Εγώ είναι η συνειδητή πηγή της λογικής και της ηθικής που προσπαθεί να κατευθύνει τις επιθυμίες του Εκείνου. Και πέρα από αυτά, υπάρχει το Υπερεγώ, το οποίο αναπτύσσεται με την ηλικία και την εμπειρία και δρα ως συνείδηση.

Την ίδια χρονιά, ο Freud παρουσίασε καρκίνο και η πάντα εύθραυστη υγεία του άρχισε να επιδεινώνεται. Παρά το γεγονός ότι είχε χρηστεί υποψήφιος για το Βραβείο Νόμπελ, πίστευε πως δεν είχε επιτύχει κάτι για το οποίο να αξίζει την αναγνώριση και συνέχιζε να να εκδιώχνει όσους είχαν διαφορετικές από εκείνον απόψεις. Την ίδια περίοδο, η Ευρώπη έμπαινε σε μια πολιτικά ασταθή περίοδο. Όταν οι Ναζί έκαψαν τα βιβλία του Freud και η Γκεστάπο συνέλαβε την κόρη του για να την ανακρίνει, γνώριζε πως η φήμη του δεν μπορούσε να τον προστατέψει από το γεγονός ότι ήταν ένας Εβραίος που ζούσε στην Αυστρία. Το Σεπτέμβριο του 1938, εγκατέλειψε τη Βιέννη και μετακόμισε στο Hampstead στο Λονδίο. Πέθανε σχεδόν ένα χρόνο αργότερα.

Ντεμοντέ


Η ψυχαναλυτική κίνηση του Freud άκμασε για τριάντα ακόμα χρόνια, έως ότου η έλλειψη στοιχείων την «κατέστρεψε». Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του πενήντα, ο Βρετανός ψυχίατρος Hans Eysenck απέδειξε πως η ψυχανάλυση στην ουσία καθυστερούσε την ανάρρωση των νευρωσικών ασθενών. Άλλοι διαπίστωσαν πως συνέβαινε το ίδιο και με τους σχιζοφρενείς.

Αν και η φροϋδική ψυχανάλυση που εστιάζει στο σεξ δεν έχει πλέον ιδιαίτερη ισχύ, πολλές από τις ιδέες του Freud αποτελούν τον πυρήνα της σύγχρονης ψυχοθεραπείας. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η «ομιλητική θεραπεία» έχει πραγματικά και μακροχρόνια οφέλη πάνω σε κάποιες πνευματικές διαταραχές. Οι ιδέες του Freud για το Εγώ και για το Εκείνο καθώς και οι απόψεις του για τα όνειρα και για τις γλωσσικές παραδρομές που ανοίγουν το δρόμο προς το ασυνείδητο, λαμβάνονται ακόμη και σήμερα σοβαρά υπ’όψη.

Όταν ο Sigmund γνώρισε τον Albert

Τον Ιανουάριο του 1927 ο πατέρας της ψυχανάλυσης συναντήθηκε με τον πατέρα της σχετικότητας: τον Albert Einstein.

Μαθαίνοντας πως ο Freud βρισκόταν στο Βερολίνο, ο Einstein αποφάσισε να κάνει μια κοινωνική επίσκεψη προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τον περίφημο νυερολόγο και να συνομιλήσουν. Τελικά, η εξέλιξη της συζήτησης ήταν μια πλήρης ψυχανάλυση του διάσημου φυσικού. Αυτό ήταν και το ξεκίνημα μιας αμήχανης φιλίας δύο μεγάλων ανδρών.

Ο Freud θεωρούσε πως ο Einstein κατέκτησε εύκολα τη δόξα, κάτι που τον δυασρεστούσε. Ο Einstein από την άλλη αντιμετώπιζε επιφυλακτικά τους ισχυρισμούς του Freud και τις μεγαλειώδεις θεωρίες του για την ανθρώπινη ψυχή.

Τον επόμενο χρόνο ζητήθηκε από τον Einstein να υποστηρίξει την υποψηφιότητα του Freud για το Νόμπελ Ιατρικής. Ο Einstein δεν συγκινήθηκε από το γεγονός πως μεγάλες προσωπικότητες όπως ο Bertrand Russel και ο Thomas Mann υποστήριζαν την υποψηφιότητα του Freud και με ευγενικό και διακριτικό τρόπο αρνήθηκε να υπογράψει στη λιίστα των υποστηρικτών λέγοντας πως αν και θαύμαζε τα επιτεύγματά του, δεν είχε πεισθεί για την ισχύ των διδαχών του.

Ο Einstein και ο Freud κράτησαν επαφή για πολλά χρόνια ακόμη. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του τριάντα, αλληλογραφούσαν ανταλλάσσοντας απόψεις για τον τρόμο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Einstein ήθελε να μάθει αν ο Freud πίστευε πως το μίσος και η οργή ήταν κομμάτι του ανθρώπινου πνεύματος ή αν ο άνθρωπος μπορούσε να εξελιχθεί πέρα από αυτά. Η αλληλογραφία τους μάλιστα έχει δημοσιευτεί σε ένα μικρό βιβλίο με τίτλο Why War?

Freud:ένας κακός ψυχαναλυτής

Αν και πατέρας της ψυχανάλυσης, ο Freud δεν ήταν και ο καλύτερος θεράπων ιατρός. Όπως αποδεικνύουν τα αρχεία του, μάλλον περισσότερο κακό παρά καλό έκανε στους ασθενείς του.

Από την εξέταση των πρακτικών που κρατούσε για την εργασία του πάνω σε άτομα με πνευματικές διαταραχές (Analysis Terminable and Interminable, 1937) φαίνεται πως μόνο οι τέσσερις περιπτώσεις στηρίζουν τους ισχυρισμούς του για την αξία της ψυχανάλυσης. Κανένας από τους ασθενείς του δεν θεραπεύτηκε.

Ο Freud ήταν τόσο σίγουρος για τις ικανότητές του σε σημείο που δεν κατάφερνε να εργαστεί με βάση τους δικούς του κανόνες. Το 1998, δύο Αμερικανοί ψυχίατροι μελέτησαν τις σημειώσεις του Freud για 40 ασθενείς και διαπίστωσαν πως μέσα στη ρουτίνα παραβίαζε βασικούς κανόνες όπως η ουδετερότητα και η εχεμύθεια απέναντι στον ασθενή.

Η επιμονή του Freud να ερμηνεύει τα λόγια των ασθενών του, αντί να τους ακούει και να προσπαθεί να κατανοήσει την κατάσταση του μυαλού τους, δεν βοηθούσε καθόλου. Πολλοί σιωπούσαν μπροστά στην προσωπικότητα και στη φήμη του ενώ κάποιοι άλλοι, ενώ μιλούσαν για τα προβλήματά τους διαπίστωναν πως τον είχε πάρει ο ύπνος.

Οι σύγχρονοι ψυχοθεραπευτές  πιστεύουν πως η υπεροπτική συμπεριφορά του Freud έβλαψε τους ασθενείς του ανεπανόρθωτα.  Σύμφωνα με το Louis Breger, βιογράφο του Freud και Καθηγητή Ψυχανάλυσης στο California Institute of Technology, ο Freud πρότεινε τεχνικές όπως η ανωνυμία και η σιωπή οι οποίες έβλαπταν τους ασθενείς του ενώ αγνοούσε την προσωπική υποστήριξη, τον έπαινο και τη φιλικότητα, τεχνικές οι οποίες είναι αποδεδειγμένα σημαντικές για την επιτυχία της θεραπείας.
»

Cesaria Evora- Η ξυπόλητη Ντίβα .. R.I.P

www.tips-fb.com


Το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου η Cesaria Evora, η μεγαλύτερη ερμηνεύτρια  της μουσικής του Πράσινου Ακρωτηρίου έφυγε από τη ζωή σε ηλικία  70 ετών.

Η Cesaria ήταν από τις αγαπημένες τραγουδίστριες του ελληνικού κοινού. Δυστυχώς δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα προβλήματα υγείας μετά την εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς που υποβλήθηκε στο Παρίσι πέρυσι.

Γεννήθηκε στο Πράσινο Ακρωτήρι το 1941 στο Μιντέλο ενώ σε ηλικία 7 ετών έμεινε ορφανή από πατέρα. Έμαθε να τραγουδά στην χορωδία του Ορφανοτροφείου ενώ η ίδια ασχολήθηκε με το παραδοσιακό ιδίωμα της Morna και της Colladeira.

H Cesaria, αν και έγινε γνωστη σε μικρή ηλικία στο Πράσινο Ακρωτήρι, λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και πολλών προσωπικών προβλημάτων σε ηλικία μόλις 20 ετών αναγκάστηκε να σταματήσει το τραγούδι για πάνω από 10 χρόνια! Αντιμετώπισε τον αλκοολισμό αλλά και τη φροντίδα των δύο παιδιών της.

Με τη βοήθεια του Bana, εξόριστου μουσικού στη Πορτογαλία, η Cesaria Evora αφήνει τη πατρίδα της και φτάνει στην Ευρώπη ενώ μετά από πρόσκληση του Zoze da Silva ηχογραφεί στο Παρίσι το πρώτο της  το 1988.



Δυσκολεύεται πολύ να εδραιωθεί στο μουσικό περιβάλλον της Γαλλίας καθότι οι περισσότεροι συναυλιακοί χώροι δεν γεμίζουν με Γάλλους παρά με μετανάστες από το Πράσινο Ακρωτήρι.
Το sodade όμως έγινε επιτυχία, ως το πρώτο τραγούδι στη Γαλλία που δεν είχε στίχους στα Γαλλικά.

Όταν μετά από χρόνια ρωτήθηκε τι σημαίνει για εκείνη «Sodade», στη ζωή της αλλά και ως πορτογαλικός όρος εκείνη απάντησε : «Sodade είναι το Πράσινο Ακρωτήρι, sodade είναι το σπίτι και ο λαός μου, sodade είμαι εγώ!!».

Κατάφερε με τη μουσική της να συνδυάσει τη παράδοση της μουσικής και της κουλτούρας της πατρίδας της με τα blues, τη Jazz και το fado.

Η ίδια είχε πει όταν την  ρώτησαν για το χαρακτηριστικό όνομα «Ξυπόλυτη ντίβα» : « Το να είσαι ξυπόλητος στο Πράσινο Ακρωτήρι είναι τρόπος ζωής και κάτι το φυσιολογικό. Το να είσαι ξυπόλητος  στην Ευρώπη ή στην Αμερική είναι τρόπος διαμαρτυρίας».

Η Cesaria αγαπήθηκε όσο λίγες τραγουδίστριες στην Ελλάδα.
Συνεργάστηκε με την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τη Δήμητρα Γαλάνη και με πολλούς έλληνες μουσικούς.

Αν και είχε πάντα στο πρόσωπο της μια έκφραση θλίψης και σπάνια χαμογελούσε, η ίδια ήταν ένας πολύ απλός και ταπεινός άνθρωπος με αστείρευτο χιούμορ και διάθεση για ζωή.



Ο «Κόσμος 93.6» ήταν από τα πρώτα ραδιόφωνα που έπαιξαν τα τραγούδια της Cesaria Evora και αγκάλιασε τη μουσική του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Η ίδια έκανε τη τιμή να έρθει στα studio της ελληνικής ραδιοφωνίας το 2004 και να παραχωρήσει συνέντευξη αν και η ίδια γενικώς απέφευγε με ευγένεια τα media.

Ο «Κόσμος 93.6» είχε τη τύχη να μεταδώσει και να παρουσιάσει μέρος της τελευταίας της συναυλίας που έδωσε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2011 στο Θέατρο Λυκαβηττού που έμελλε να είναι και μια από τις  τελευταίες συναυλίες που έδωσε στη καριέρα της.

Όσοι γνωρίζαμε ότι η επιστροφή της θα σηματοδοτούσε και τη τελευταία της ευρωπαϊκή της τουρνέ, δυστυχώς αυτή ποτέ δεν ολοκληρώθηκε όταν στα τέλη Αυγούστου με μια ανακοίνωση από τη δισκογραφική της εταιρία αναφέρει ότι η ίδια σταματάει το τραγούδι, τις ζωντανές εμφανίσεις και όλες τις μουσικές δραστηριότητες.

Ουσιαστικά, η Cesaria Evora ήταν ο καλλιτέχνης που μας έδωσε τη δυνατότητα να μάθουμε και να ανακαλύψουμε λίγο γρηγορότερα τα ήθη, τα έθιμα τη μουσική και τη κουλτούρα του Πράσινου Ακρωτηρίου.



Θα τη θυμόμαστε πάντα με το θλιμμένο χαμόγελο της αλλά .... και με ένα τσιγάρο στο χέρι!!
»