English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

.

Προτάσεις ταινιών - Οι καλυτερες ταινιες με Serial Killers

www.tips-fb.com
 Η Σιωπή Των Αμνών



Η Clarice Starling είναι μια νεαρή εκπαιδευόμενη που FBI που φιλοδοξεί να κάνει κάποια στιγμή μεγάλη καριέρα στο σώμα και να αναγνωριστεί. Η ευκαιρία της δίνεται όταν αναλαμβάνει την υπόθεση ενός serial killer. Στα πλαίσια της έρευνάς της, ο ανώτερός της την στέλνει ν’ αποσπάσει πληροφορίες από τον ψυχίατρο Hannibal Lecter, ο οποίος βρίσκεται έγκλειστος στη φυλακή για μια σειρά φόνων λόγω κανιβαλισμού. Η Clarice,με τη βοήθεια του Lecter, έπειτα από παιχνίδια του μυαλού που της στήνει, συλλέγει στοιχεία τα οποία προσπαθεί να επεξεργαστεί έτσι ώστε να οδηγηθεί ο μανιακός δολοφόνος στη σύλληψη. 



SEVEN


Ο Fincher αξιοποιει σ`αυτο το φιλμ στο επακρο τη μυθοπλαστικη οξυνοια του Α.Κ.Walker για να επαναπροσδιορισει καποιες βασικες σεναριακες και σκηνοθετικες αρχες του ψυχολογικου θριλερ: μεσα απο το νοσηρο αφηγηματικο παζλ που θετει στο Seven,πετυχαινει να θεσει τις βασεις ενος προβληματισμου που δεν εγκλωβιζεται στα πλαισια της αναζητησης ενος παρανοικου εγκληματια, αλλα προσπαθει, μεσω της σκιαγραφησης των κινητρων του να υπογραμμισει με το χρωμα της ενοχης -το χλωμο και απαισιοδοξο χρωμα μιας βροχερης πολης- τη σαθροτητα της ανθρωπινης σκεψης."Σ`αυτον τον κοσμο θεωρειται αρετη να κοιτα κανεις την δουλεια του" δηλωνει ο παλιος και εμπειρος ντετεκτιβ (Μ.Freeman), ετοιμος προς συνταξιοδοτηση, πεπεισμενος για εναν κοσμο που δεν αλλαζει,αλλα και κατα βαθος ενοχος γιατι δεν παυει να ανηκει σ`αυτον τον κοσμο. Ολοι λοιπον κοιτανε τη δουλεια τους και η καμερα κατα καποιο τροπο πραττει το ιδιο: ποτε δεν ειναι παρουσα στα στυγερα εγκληματα, γιατι ο Fincher θεωρεισε εναρετο - και κατα τη γνωμη μου ευφυες- να τη χρησιμοποιησει ωστε να καδραρει μονο τις στιγμες της γνησιας αγωνιας που πηγαζουν απο το αγνωστο και το αβεβαιο-οπως τις πρωτοπροσδιορισε ο sir Alfred-και οχι της αγωνιας και του τρομου που εκβιαζονται.Σαν να πιστευε ο Fincher πως ο φακος θα επρεπε πρωτα να "προετοιμαστει" μεσα στο δυσοιωνο κλιμα, σε ενα κλιμα οπου η συμβολικοτητα τελικα του αριθμου "7" αποκτα μεγαλυτερη ουσια κι απο τα δακρυα της καταλυτικης και διολου τυχαιας G.Paltrow. Θα επρεπε λοιπον ο φακος να "προετοιμαστει" για να απαθανατισει απο την αρχη του το μοναδικο εγκλημα που εξελισσεται σε μια πνιγμενη απο το φως σεκανς και που καθοδηγει το νευρωτικο φιναλε, δινοντας την ψευδαισθηση στον θεατη για μια επικειμενη λυτρωση.Ο Fincher εφτιαξε μια ταινια σχεδον μισανθρωπικη που δυστυχως απεχει πολυ λιγο απο την πραγματικοτητα.Δεν θελησε ουτε αυτος ουτε ο σεναριογραφος του να δωσουν λιγο παραπανω φως, λιγη ελπιδα, προσπαθωντας ισως να μας πουν οτι δεν θα εχουμε ποτε πλαι μας μια μονταζιερα για να κοβουμε τις σκηνες που δεν μας αρεσουν. 



American Psycho


Ο νεαρός Πάτρικ Μπέιτμαν εργάζεται στη Γουόλ Στριτ, τρώει σε ακριβά εστιατόρια, ντύνεται κομψά και είναι ιδιαίτερα τυπικός με τους γύρω του. Κανείς δεν υποψιάζεται ότι το ίδιο άτομο εκτονώνει την οργή του σκοτώνοντας χωρίς ουσιαστικό κίνητρο άνδρες και γυναίκες.



ZODIAC


Είναι serial killer, δρα στο Σαν Φρανσίσκο, παραπλανά με επιτυχία τις αστυνομικές αρχές με τους περίπλοκους γρίφους του και αυτοαποκαλείται «Ζόντιακ». Παράλληλα, ο Ρόμπερτ Γκρέισμιθ είναι καρτουνίστας, που εργάζεται στην εφημερίδα «San Fransisco Chronicle». Η γνωριμία του με τον Πολ Έιβερι, αστυνομικό ρεπόρτερ με αδυναμία στο… ποτό, είναι καταλυτική καθώς οι δυο τους έχουν ένα κοινό στόχο: να ανακαλύψουν την ταυτότητα του Ζόντιακ. Μια υπόθεση που γίνεται εμμονή για τον Γκρέισμιθ, καθώς σταδιακά απομακρύνεται από την οικογένειά του και ακολουθεί τα χνάρια του δολοφόνου…

Ο Ζόντιακ Κίλερ έδρασε στη βόρεια Καλιφόρνια, τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Ο ίδιος ισχυρίστηκε, με γράμματά του στις εφημερίδες, πως ήταν υπεύθυνος για τους θανάτους 37 ανθρώπων. Το κυνηγητό, που εξαπέλυσε η αστυνομία, δεν οδήγησε πουθενά. Ο Ζόντιακ Κίλερ δεν εντοπίστηκε ποτέ και η υπόθεση παραμένει ακόμη «ανοιχτή» στα αρχεία της αστυνομίας.

Ο δημιουργός του «Se7en» και «Fight Club», Ντέιβιντ Φίντσερ, σκιαγραφεί τα χρονικά της ανεξιχνίαστης αυτής υπόθεσης, μέσα από τα γράμματα, που έστελνε τακτικά ο Zodiac Killer στην εφημερίδα «San Fransisco Chronicle». Δύο δημοσιογράφοι, ο Ρόμπερτ Γκρέισμιθ και ο Πολ Έιβερι ένωσαν τις δυνάμεις τους για τον εντοπισμό του. Καθηλωτικό θρίλερ με ατμοσφαιρική πλοκή, το φιλμ ήταν υποψήφιο για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών. 




Psycho (1960)



Φοίνιξ, Αριζόνα. Δύο εραστές, η Μάριον Κρέιν (Τζάνετ Λι) και ο Σαμ Λούμις (Τζον Γκέιβιν) βρίσκονται σε ένα ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης και συζητούν για τα προβλήματά τους. Τα οικονομικά του Σαμ δεν τους επιτρέπουν να παντρευτούν. Δυστυχισμένη και απεγνωσμένη να βελτιώσει την κατάσταση, η Μάριον κλέβει 40.000 δολάρια μετρητά από το γραφείο στο οποίο εργάζεται. Στην συνέχεια, μαζεύει τα πράγματά της και φεύγει από την πόλη. Επισκέπτεται για τελευταία φορά το κατάστημα στο οποίο εργάζεται ο Σαμ (Καλιφόρνια), αλλά η συμπεριφορά της κινεί υποψίες στους υπόλοιπους.(ασπρόμαυρη)

MANHUNTER

Η ταινια ειναι η μεταφορα του πρωτου βιβλιου της επονομαζομενης ‘Τριλογιας του Hannibal Lekter’ (Red Dragon, The Silence of the LambsHannibal) και εξελισσεται γυρω απο το ανθρωποκυνηγητο ενος δολοφονου απο εναν πρωην πρακτορα του FBI. Ο δολοφονος, ενας ψιλολιγνος, μυωδης, ασυνειδητος ψυχασθενης με συνδρομο κατωτεροτητας. Ο ηρωας, ενας πρωην πρακτορας του FBI, που βασανιζεται απο την ιδεα οτι το ταλεντο του να διαβαζει τις προσωπικοτητες των εγκληματιων πηγαζει απο την πιθανοτητα ο νους του να ειναι ομοιος με αυτον ενος δολοφονου. 

Στο πρωτο αυτο εργο, το λιγοτερο βεβηλωμενο απο τους επιχειρηματικους νοες του Hollywood, ειναι πλεον εμφανης η προβληματικη του συγγραφεα γυρω απο την απειλη τελειων κοσμων, ελεγχομενων και τακτικων, απο δαιμονες χαους και αταξιας και δηλητηριασμενα μυαλα. Η απειλη εισβολης ειναι διαχυτη σε ολη την ταινια- εισβολη στα σπιτια και τις ζωες των θυματων απο των δολοφονο, η εισβολη στην ησυχη ζωη του ηρωα απο την επιτακτικη αναγκη να ξαναγυρισει στην ενεργο δραση, εισβολη στο μυαλο του απο τον Dr. Lektor που στοιχειωνει τις σκεψεις του, εισβολη στην ασφαλεια της οικογενειας του, εισβολη στην εξελιξη της ερευνας. 




HANNIBAL


Η συνέχεια της Σιωπής των Αμνών έρχεται δέκα χρόνια μετά και αποτελεί και πάλι μεταφορά του βιβλίου του Tomas Harris. Τα ηνία στη σκηνοθεσία όμως παίρνει ο Ridley Scott, στην παραγωγή βρίσκουμε τον "πολύ" Dino de Laurentis, ενώ στην θέση της Jodie Foster πρωταγωνιστεί η Julianne Moore. Καταφέρνει όμως αυτή η ταινία να σταθεί επάξια συνέχεια του θρυλικού πλέον πρώτου μέρους; Για να απαντήσουμε σ΄ αυτό το ερώτημα ας πούμε πρώτα λίγα πράγματα για το σενάριο της ταινίας. 

Εφτά χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο Dr. Hannibal Lecter ξέφυγε από τις αρχές. Η πράκτορας του FBI Clarice Starling μετά από την αποτυχία μιας αποστολής της, παραμερίζεται έντονα και μοναδική της διέξοδος είναι πλέον η ενασχόλησή της με την εύρεση του Lecter. Ο Mason Verger, το έκτο θύμα του, τον αναζητεί και αυτός επίμονα για να τον εκδικηθεί. Ένας Ιταλός αστυνομικός τον εντοπίζει τελικά στην Φλωρεντία και δίνει την πληροφορία αυτή στον Verger, προσπαθώντας να την αποκρύψει από το FBI. Η παγίδα στήνεται, αλλά τελικά ο Lecter ξεφεύγει στην Αμερική αναζητώντας την Clarice. Εκεί όμως θα έρθει αντιμέτωπος με τον ίδιο τον Verger. 



Dahmer


Ένα πειραματικό ντοκιμαντέρ που χρησιμοποιεί αρχειακό υλικό, συνεντεύξεις, και μυθοπλαστικό σενάριο για να αφηγηθεί την ιστορία των ανθρώπων γύρω από τον Jeffrey Dahmer κατά τη διάρκεια της σύλληψής του το καλοκαίρι του 1991.



HANNIBAL RISING


Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο μικρός Hannibal και η οικογένειά του προσπαθούν να κρυφτούν από το εκδικητικό μένος των Γερμανικών δυνάμεων. Εγκλωβισμένος στο σπίτι με τη μικρή αδερφή του, τα γεγονότα που διαδραματίζονται πρόκεται να αλλάξουν τη ζωή του για να τον μετατρέψουν σταδιακά από παιδί σε δολοφόνο.




THE CELL


Τι υπάρχει στο μυαλό ενός παρανοϊκού Serial Killer; Φιλοσοφικό το ερώτημα στο οποίο βασίζεται η ταινία The Cell. H Catherine Deane (Jennifer Lopez) είναι μια πρωτοπόρος παιδοψυχολόγος. Ερευνά μια νέα μέθοδο με την οποία μπαίνει στο μυαλό ενός ανθρώπου σε κώμα και τον βοηθά να επανέλθει στην πραγματικότητα. Όταν το FBI φτάνει στα χνάρια ενός δολοφόνου εκείνος πέφτει σε κώμα. Συνηθίζει να τοποθετεί τα θύματά του σε ένα ειδικό κελί το οποίο μετά από 48 ώρες αρχίζει να γεμίζει νερό. Το τελευταίο θύμα του είναι ήδη στο κελί και το FBI πρέπει να ανακαλύψει το κρησφύγετο του πριν είναι πολύ αργά. Στο σημείο αυτό ζητείται η συνδρομή της Catherine. Σκοπός της να μπει στο μυαλό του και να ανακαλύψει τον τόπο που βρίσκεται το κελί. Τα πράγματα όμως στον ανθρώπινο εγκέφαλο δεν είναι όπως τα περιμένουμε και όταν η Catherine κινδυνεύει να παγιδευτεί οι επιλογές γίνονται εξαιρετικά επικίνδυνες.



MONSTER


Μια γυναίκα μοιάζει χαμένη στην άκρη μιας αφιλόξενης λεωφόρου της Florida, προσπαθώντας να προστατευτεί από τη βροχή. Μέχρι να περάσει η μπόρα, θα βρει μια θέση σε ένα φτηνό μπαράκι. Πρόκειται για την Aileen Wuornos, μια γυναίκα βασανισμένη, που μετά από μια τραυματική παιδική ηλικία έχει καταλήξει να πουλά το κορμί της για να επιβιώσει. Ενώ περιμένει θα την πλησιάσει μια μοναχική κοπέλα, η Selby, η οποία ψάχνει μια παρέα στην μίζερη πόλη. Οι δύο γυναίκες θα έρθουν πολύ κοντά και θα αποφασίσουν να μείνουν μαζί, αναζητώντας μια διέξοδο στις ζωές τους. Όμως τα όνειρα αποδεικνύεται ότι δεν κρατούν πολύ και σύντομα η Aileen θα καταφύγει και πάλι στην πορνεία για τα προς το ζην. Ένα απρόβλεπτο γεγονός θα την οδηγήσει στην δολοφονία ενός πελάτη της. Αυτή θα είναι η πρώτη από μια σειρά δολοφονιών που θα διαπράξει στο διάστημα 1989-1990, φέρνοντάς την στη λίστα των πιο γνωστών κατά συρροή δολοφόνων.



The Bone Collector


Ο Λίνκολν Ράιμ, ίσως ο καλύτερος αστυνομικός ντετέκτιβ της Νέας Υόρκης , μένει ανάπηρος από τραυματισμό εν ώρα υπηρεσίας. Χωρίς να μπορεί να κινήσει πλέον τα άκρα του , χάνει σιγά σιγά την θέληση του για τη ζωή. Η Αμίλια Ντονάχι , μια νεαρή αστυνομικός που καλείται να ελέγξει μια ερημική περιοχή ύστερα από καταγγελία πολίτη , ανακαλύπτει το ακρωτηριασμένο πτώμα ενός άντρα. Η Αμίλια θα ζητήσει την βοήθεια του Λινκολν για την εξιχνίαση του εγκλήματος και θα αρχίσει μια ιδιαίτερη συνεργασία. 




Perfume: The Story of a Murderer


Στη πρωτεύουσα των μυρωδιών, το Παρίσι, γεννήθηκε το 1738 ο Jean-Baptiste Grenouille, ένας άνθρωπος σημαδεμένος από μία απόκοσμη αντίθεση: είχε την εκπληκτική ικανότητα να αντιλαμβάνεται και την παραμικρή οσμή, μπορούσε να τη συγκρατήσει για πάντα στη μνήμη του, ακόμα και να συνθέσει από νου τα πλέον μεθυστικά αρώματα. Όμως αυτός ο απόλυτος αφέντης των οσμών δεν ανέδυε κανενός είδους σωματική μυρωδιά, για αυτόν τον ατελείωτο κόσμο μυρωδιών ο ίδιος ήταν αόρατος, ένα σωστό φάντασμα! Μέσα σε άθλιες συνθήκες έρχεται και μεγαλώνει στον κόσμο προσπαθώντας να κρατηθεί στη ζωή από τη μόνη απόλαυση που πραγματικά γνωρίζει, τον ατέρμονο κόσμο των οσμών. Η απουσία ηθικών φραγμών ή συναισθήματος, οι αστείρευτες αντοχές του και το ανυπέρβλητο ταλέντο του συνθέτουν τον διττή του προσωπικότητα: από τη μια ο πλέον εμπνευσμένος εξουσιαστής των αρωμάτων που με τις μεθυστικές συνθέσεις του κατακτά την Ευρώπη και από την άλλη ο στυγνός δολοφόνος που προσπαθεί να αποστάξει το ανώτερο των αρωμάτων από τον πλούτο της γυναικείας φύσης.



The Stepfather


Μπάτζλεϊ, γνωστός από την τηλεοπτική σειρά «GOSSIP GIRL») , γυρίζει σπίτι μετά την θητεία του σε στρατιωτική σχολή και βρίσκει μια νέα κατάσταση πραγμάτων. Η μητέρα του είναι ερωτευμένη και ζει με τον καινούριο της φίλος (Ντίλαν Γουόλς, ο Dr Μακ Ναμάρα του «NIP/TRUCK»). Οι δύο άντρες γνωρίζονται σιγά - σιγά αλλά η μεγάλη προθυμία του πατριού του να βοηθάει σε όλα δεν πείθει τον Μάικλ ότι πρόκειται για έναν τόσο καλό άνθρωπο. Υποψιάζεται πως κάτι δεν πάει καλά μέχρι που η υποψία του επιβεβαιώνεται. Ο πατριός του είναι ένας κατά συρροή δολοφόνος που έχει «εξολοθρεύσει» ολόκληρες οικογένειες!



THE MANSON FAMILY


Ο νεαρός Τσαρλς Μάνσον δεν καταφέρνει να γίνει αποδεκτός ως καλλιτέχνης. Μέλος μιας παρέας παραδομένης στα ναρκωτικά, ιδρύει μια αίρεση που βασίζεται στη βία. Το 1969 θα γίνει διάσημος για τη φρικιαστική δολοφονία της Σάρον Τέιτ, συζύγου του Ρομάν Πολάνσκι.



Butterfly Kiss


Η ζωή στο δρόμο, η ζωή στα όρια, η περιπλάνηση, οι περιστασιακές σχέσεις της μιας βραδιάς που τελειώνουν πάντα άσχημα: η ζωή για την Γιούνις είναι σκληρή. Και η ίδια είναι σκληρή. Το σώμα της διακοσμημένο με τατουάζ, σημάδια από ανοικτές πληγές και ουλές, καλύπτεται από αλυσίδες και piercings. Η Γιούνις αποζητά την ηδονή του σώματος και προσδοκά τη γαλήνη της ψυχής. Άγγελος της οργής και προάγγελος του θανάτου, η Γιούνις θα συναντήσει την Μίριαμ, μια υπάλληλο σ' ένα βενζινάδικο. Αυτή η συνάντηση θα σημαδεύει ανεξίτηλα τις δύο γυναίκες: το ερωτικό πάθος που θα τις ενώσει είναι μόνο ένα προκάλυμμα. Καθώς θα περιπλανιόνται στη βρετανική επαρχία, οι δύο γυναίκες θα "διανθίσουν" την ερωτική τους σχέση με μια σειρά από φόνους ανδρών (αλλά και γυναικών). Θύματα ενός ένοχου ερωτισμού, οι άνδρες δεν αποτελούν μόνο τα σφάγια μίας θυσίας που η Γιούνις (και περιστασιακά η Μίριαμ) θα προσφέρουν στον Θεό. Είναι, την ίδια στιγμή, αυτοί οι άνδρες και θύτες των δύο γυναικών: ο ερωτικός τους πόθος σημαδεύει ανεξίτηλα την Γιούνις και την Μίριαμ. 
Καθώς όλη η αφήγηση περιστρέφεται γύρω από την "ένοχη" ερωτική σχέση των δύο γυναικών είναι η υποκριτική παρουσία των δύο κεντρικών ηθοποιών - η Amanda Plummer στο ρόλο της Γιούνις/ Eunice (Pulp Fiction) και η Saskia Reeves στον ρόλο της ερωτικής της συντρόφου- που αφήνει έντονα ίχνη στην ταινία. Μέσα στη δραματική πλοκή, οι δύο γυναίκες αποτελούν δύο χαρακτήρες συμπληρωματικούς. Τα υποκοριστικά που χρησιμοποιούν είναι άκρως χαρακτηριστικά: για τη Γιούνις, Γιού (You-Έσυ) και για την Μίριαμ, Μι (Me-Εγώ). Έτσι στην τελευταία σκηνή της ταινίας, στην παραλία, κάτι δραματικό συμβαίνει: στη χαμηλών τόνων Μίριαμ μοιάζει να μεταβιβάζεται κάτι από το πάθος και την ένταση της Γιούνις και μ' ένα ανάλογο τρόπο η Γιούνις, επιτέλους, θα κερδίσει λίγη από τη γαλήνη και την εσωτερική ηρεμία της Μίριαμ. Αυτή τελευταία σκηνή εμπεριέχει και όλη την ουσία της ταινίας: αυτό που βλέπει ο θεατής δεν είναι μια ερωτική ταινία. Είναι μια ταινία για έναν έρωτα…


Ted Bundy


Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Τέντ Μπάντι, του πιο περιβόητου δολοφόνου κατά συρροή, που ομολόγησε ότι σκότωσε 35 νεαρές γυναίκες μέσα σε 4 χρόνια σε όλη την Αμερική. Ο Τεντ Μπάντι ήταν ένας πολύ όμορφος και γοητευτικός νεαρός με πτυχίο στην Ψυχολογία. Ένας άνθρωπος υπεράνω πάσης υποψίας. Δύο φορές τον συνέλαβε η αστυνομία και τις δύο το έσκασε για να ξανασκοτώσει. Την τρίτη φορά, δεν υπήρχε τρόπος να διαφύγει κι εκτελέστηκε στην ηλεκτρική καρέκλα ενώ η εκτέλεση του ήταν η πρώτη που μεταδόθηκε δημόσια από την τηλεόραση.



MR BROOKS


Ο Earl Brooks (Kevin Costner), πλούσιος ιδιοκτήτης εργοστασίου κουτιών, καλός σύζυγος, στοργικός πατέρας και ερασιτέχνης αγγειοπλάστης, απολαμβάνει την επιτυχημένη ζωή του. Μόνο που έχει και μια σκοτεινή πλευρά: είναι ο κατά συρροή δολοφόνος με το παρατσούκλι 'Ο Δολοφόνος Του Αποτυπώματος'. Ο άλλος του εαυτός, μια φιγούρα με το όνομα Marshall (William Hurt), τον παρακινεί συνεχώς να σκοτώνει εν ψυχρώ ανύποπτα θύματα, κατόπιν εξονυχιστικής μελέτης και προετοιμασίας του εκάστοτε σχεδίου. Μια απροσεξία στο πιο πρόσφατο έγκλημά του, δίνει τη δυνατότητα σ' έναν αυτόπτη μάρτυρα, (Dane Cook) να τον εκβιάσει με ενοχοποιητικές φωτογραφίες. Γι' αντάλλαγμα, ο τελευταίος θέλει να παρευρεθεί στον επόμενο φόνο για να ζήσει την ένταση της στιγμής. Κι ενώ ο Mr. Brooks θέλει ν' αφήσει όλα αυτά πίσω του, μια ντετέκτιβ της αστυνομίας (Demi Moore), που ερευνά για χρόνια την υπόθεσή του, πιστεύει ότι βρίσκεται στα ίχνη του, έχοντας όμως να νικήσει τους δικούς της δαίμονες