The Shining
- Πλοκή:
Μια οικογενεια, ο πατερας συγγραφεας που προσπαθει να γραψει μυθιστορημα, η μητερα και ενα παιδι με πνευματικες δυνατοτητες υπερφυσικες, αναλαμβανει την προστασια ενος απομονωμενου ξενοδοχειου σε καποιο βουνο για την χειμερινη περιοδο. Ορισμενα γεγονοτα ομως του παρελθοντος "στοιχειωνουν" το ξενοδοχειο και η αγωνεια κορυφωνεται καθως το παιδι εχει περιεργα οραματα με φονους μικρων κοριτσιων και ο πατερας αρχιζει να επηρεαζεται απο την απομονωση. (η μηπως δεν ειναι μονο η απομονωση που φταιει;)
- Διάσημες Ατάκες:
Τζακ (στην γραφομηχανή): Όλο δουλειά και καθόλου παιχνίδι κάνουν τον Τζάκ ένα βαριεστημένο παιδί.
Τζακ: Ναααααααα κι ο Τζόνι!
Ντάνι: Redrum. Redrum. Redrum.
- Παραλειπόμενα:
Για την ταινία τα στούντιο Pinewood του Λονδίνου κατασκεύασαν το μεγαλύτερο ως τότε σκηνικό, που ήταν ένα ολόκληρο θέρετρο μέσα στα βουνά.
Σε αυτήν την ταινία, επίσης, ο Kubrick κάνει για πρώτη φορά χρήση της κάμερας Steadicam.
Η τελειομανία του σκηνοθέτη γράφτηκε στα ρεκόρ Γκίνες, αφού μια σκηνή με την Shelley Duvall γυρίστηκε συνολικά 127 φορές!
Παρά την φήμη που ακολουθάει πλέον την ταινία, οι αρχικές κριτικές ήταν αμφιλεγόμενες, όπως όμως και στις περισσότερες ταινίες του μεγάλου δημιουργού.
The Exorcist (1973)
- Πλοκή:
Η ιστορια μιας ευκαταστατης οικογενειας στην οποια το μικρο κοριτσακι καταλαμβανεται απο τον σατανα και παρολες τις προσπαθειες της μητερας σε γιατρους καθε ειδους την λυση την βρισκει στο προσωπο ενος παπα ψυχιατρικου συμβουλου. Η θεραπεια ομως εχει και καποιο αντιτιμο!
The Thing
ΥΠΟΘΕΣΗ:
Η ανακάλυψη ενός εξωγήινου σκάφους κοντά σε ερευνητικές εγκαταστάσεις στην παγωμένη Ανταρκτική προκαλεί συγκρούσεις στα μέλη ομάδας ερευνητών που διαμένουν εκεί. Με μοναδικά (σχετικά) αναγνωρίσιμα ονόματα στο cast αυτό της Mary Elizabeth Winstead κι εκείνο του Ulrich Thomsen, ο πρωτοεμφανιζόμενος Matthjis Van Heijningen Jr. γύρισε ένα prequel στο εμβληματικό horror του John Carpenter που με τη σειρά του ήταν remake ενός εξαίρετου b-movie του Howard Hawks.
Η ανακάλυψη ενός εξωγήινου σκάφους κοντά σε ερευνητικές εγκαταστάσεις στην παγωμένη Ανταρκτική προκαλεί συγκρούσεις στα μέλη ομάδας ερευνητών που διαμένουν εκεί. Με μοναδικά (σχετικά) αναγνωρίσιμα ονόματα στο cast αυτό της Mary Elizabeth Winstead κι εκείνο του Ulrich Thomsen, ο πρωτοεμφανιζόμενος Matthjis Van Heijningen Jr. γύρισε ένα prequel στο εμβληματικό horror του John Carpenter που με τη σειρά του ήταν remake ενός εξαίρετου b-movie του Howard Hawks.
Alien 1
Το εμπορικό διαστημόπλοιο «Νοστρόμο» λαμβάνει σήμα κινδύνου από έναν κοντινό πλανήτη και πηγαίνει να το ερευνήσει. Κατά τη διαμονή της αποστολής εκεί ένα άγνωστο πλάσμα προσκολλάται στο πρόσωπο μέλους του πληρώματος και μεταφέρεται στο σκάφος για εξετάσεις.
halloween 1978
Τη νύχτα του Halloween του 1963, ο εξάχρονος Michael Myers δολοφονεί την αδερφή του με ένα κουζινομάχαιρο και κλείνεται σε ψυχιατρικό ίδρυμα υπό την εποπτεία του Dr. Sam Loomis ( Pleasence ).Κατά τη διάρκεια της θεραπείας του, ο Loomis πείθεται ότι ο Myers ( Moran ) δεν έχει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα , αλλά ότι κρύβει μέσα του μόνο κακία.15 χρόνια αργότερα από το συμβάν, ο Loomis μεταφέρει τον Myers προκειμένου να διωχθεί ως ενήλικος για το έγκλημα που είχε διαπράξει.Ωστόσο ο Myers καταφέρνει να αποδράσει και να κατευθυνθεί στο Haddonfield.O Loomis αναλαμβάνει να τον βρει πάση θυσία.Στο Haddonfield, o Myers οδηγώντας το αμάξι του Loomis, περνάει δίπλα από την Laurie Strode ( Curtis ), η οποία μένει δίπλα στο σπίτι του.Το σπίτι έχει μείνει κλειστό από το βράδυ του 1963. Από εκείνο το σημείο και μετά, η Strode έχει συνεχώς την αίσθηση ότι ένας άντρας με μια άσπρη μάσκα την παρακολουθεί. Το βράδυ του Halloween, η Strode και μια φίλη της αναλαμβάνουν να κρατήσουν τα παιδιά δύο γειτόνων τους σε ξεχωριστά σπίτια. Η φίλη της την αφήνει να κρατήσει τα παιδιά, προκειμένου να πάει στο άλλο σπίτι με τον φίλο της. Στο μεταξύ, ο Loomis μαζί με τον σερίφη της πόλης ψάχνουν όλη την πόλη για να βρουν τον Myers.Αυτός, όμως, κατευθύνεται στο σπίτι που βρίσκεται η φίλη της Strode. Εκεί θα δολοφονήσει αυτήν και άλλο ένα ζευγάρι, αναγκάζοντας την Strode να πάει εκεί αφού κανείς δεν σήκωνε το τηλέφωνο. Θα βρει τα πτώματα και ο Myers θα την κυνηγήσει μέχρι το άλλο σπίτι.Ο Loomis θα φτάσει την τελευταία στιγμή προκειμένου να γλυτώσει την Strode και να προσπαθήσει να πιάσει τον Myers.
The Texas Chain Saw Massacre
Μία ταινία μπορεί να διαβαστεί με πολλούς τρόπους. Το πεδίο σκέψης και περιπλάνησης που προσφέρει ένας σκηνοθέτης, αποτελεί και τη μονάδα μέτρησης της καλλιτεχνικής του επιτυχίας. Πάντοτε σε συνάρτηση με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες της εποχής του. Γιατί ένα κινηματογραφικό έργο δεν διαφέρει σε πολλά από έναν πίνακα ζωγραφικής ή μία μουσική σύνθεση: το κάθε ένα αναπνέει τον αέρα της εποχής του. Κάποιες φορές μάλιστα βρίσκει τον τρόπο να ταξιδέψει αυτόν τον αέρα και σε άλλες εποχές. Και τότε μιλάμε πια για ένα έργο κλασσικό. Το καρκίνωμα του σύγχρονου σινεμά είναι το μυωπικό του βλέμμα, η αναπηρία του να κοιτάξει μακριά. Και αυτή η αναπηρία γίνεται πρώτα και κύρια εμφανής από την μονοεπίπεδη γραφή του. Η ικανότητα διάκρισης αυτών των μαγικών επιπέδων κάθε ταινίας έρχεται με την κατανόηση ότι το σινεμά δεν είναι μέσο διασκέδασης. Ούτε καν μορφή ψυχαγωγίας. Το σινεμά είναι μία ενέργεια πολιτική. Είναι η χρωματισμένη, ενορχηστρωμένη φωνή ενός δημιουργού που ζητά προσοχή. Ορισμένες φορές το κάνει, επειδή έχει λόγο. Σε κάθε περίπτωση, η κατάδυση στα σκοτεινά επίπεδα μίας ταινίας αποκαλύπτει και τη μαγεία της ίδιας της έβδομης τέχνης. Και αξίζει να δοκιμαστεί ακόμα στις πιο "ξεγραμμένες" περιπτώσεις. Όπως αυτή εδώ.
Το The Texas Chain Saw Massacre, αποτελεί μία κλασσική, cult επιλογή για εκείνους που έχουν χορτάσει από τα γνωστά τερτίπια της σύγχρονης φουρνιάς ταινιών τρόμου και ψάχνουν κάτι τρομακτικότερο από τον μασκοφόρο δολοφόνο που πάντα κρύβεται πίσω από την πόρτα. Γυρισμένο το 1974, το θρίλερ του πρωτοεμφανιζόμενου Tobe Hooper ακολουθεί τη νέα "σχολή" θρίλερ που εγκαινίασε λίγα χρόνια πριν ο Romero με το The Night of the Living Dead. Ο τρόμος πλέον δεν κρύβεται σε κάποιο μακρινό τόπο και η απειλή δεν έρχεται από κάποια σκοτεινή μορφή του δυτικού φολκλόρ, όπως τα βαμπίρ ή τα πνεύματα. Αντίθετα, βρίσκεται έξω στην πίσω αυλή του σπιτιού των θεατών, κάτω από το φως του ήλιου. Ο Hooper πιάνεται από την αληθινή περίπτωση ενός παράφρονα επαρχιώτη που στα μέσα του Α50 απασχόλησε την κοινή γνώμη με τη συνήθειά του να ψάχνει στους τάφους για τροφή και δέρμα για τα έπιπλά του και επινοεί τον περιβόητο "Σχιζοφρενή δολοφόνο" του (η εξοργιστική, ελληνική μετάφραση έχει δυστυχώς καθιερωθεί). Μία συντροφιά διασχίζει την έρημο του Texas. Η περιέργεια και η αδιακρισία οδηγεί ένα-ένα τα μέλη στο παλιό εξοχικό και τους νοσηρούς κατοίκους του. Η σφαγή τους είναι άγρια, απροκάλυπτη και ενάντια σε κάθε αίσθηση λογικής. Ο Hooper προσφέρει, κατΑ αυτή την έννοια, μία αυθεντική, σκληρή ταινία τρόμου, σε όσους σήμερα αναζητούν κάτι περισσότερο από την αποκάλυψη του ποιος φορά τελικά τη μάσκα.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο όμως, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει το προφανές: ο Hooper συντονίζει μία ψυχολογική βύθιση στην ανθρώπινη φύση. Τα θύματά του φανερώνουν τον αρχέγονο προορισμό του ανθρώπου να βρίσκεται σε θέση θηράματος. Ακόμα κι αν το σύγχρονο μοντέλο ζωής απαλύνει (;) αυτό το ενδεχόμενο, η επιλογή μίας άναρχης, αφιλόξενης ερημιάς προσφέρει ένα έδαφος εξαιρετικά εύφορο για παρατηρήσεις. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον, βέβαια, παρουσιάζει η πλευρά του κυνηγού. Το μοντέλο ανθρώπου-ζώου διαστρεβλώνεται αλλόκοτα. Στο κυνήγι συμμετέχει ένας άνθρωπος, ο οποίος καταδιώκει άλλους ανθρώπους. Ο θύτης φέρει προσωπείο φτιαγμένο από το δέρμα άλλων ανθρώπων, σαν να μην ενδιαφέρεται για την προστασία, αλλά αντίθετα την υπερτόνιση των κινήτρων του. Θα έλεγε κανείς πως πρόκειται για έναν άνθρωπο με μεγεθυμένη τη φύση του - την αγριότητα και την δυνάμει παράνοια της φύσης του, στην προκειμένη περίπτωση. Ο παράδοξος θύτης μαζεύει λάφυρα, τρέφεται και ντύνεται από το κυνήγι του, ζει μέσα από αυτό και αντιμετωπίζει το θήραμά ακριβώς όπως ο κυνηγός της εκπολιτισμένης κοινωνίας θα αντιμετώπιζε μία κότα, ένα πρόβατο, ένα άγριο ελάφι.
Αυτή η διαστρέβλωση των ρόλων και η σαδιστική οπτική αποτύπωσή τους δεν είναι φυσικά πολιτικά αγνώμων. Και αυτό είναι το τρίτο επίπεδο της ταινίας. Η χρησιμότητά της ως πολιτικού μεγαφώνου. Βρισκόμαστε στις αρχές του Α70. Τα παιδιά των λουλουδιών έχουν περάσει στη μέση ηλικία. Ο άνθρωπος έχει φτάσει στη σελήνη. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ συνεχίζεται. Το αμερικάνικο όνειρο καταρρέει. Ο Hooper αποφασίζει να επιτεθεί κατά μέτωπο στην αγία, Αμερικανική οικογένεια. Και την παγιδεύει μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Η αφέλεια μίας ολόκληρης γενιάς πληρώνεται με το ίδιο της το αίμα. Όσα η αμερικανική πολιτική δεν καταφέρνει να κουμαντάρει -την πολιτική αφύπνιση μίας τεράστιας μερίδας του λαού, για παράδειγμα- ορθώνονται μπροστά της και την κατασπαράζουν μέρα μεσημέρι, πνίγοντας τα λουλούδια, το ελεύθερο σεξ και το rock nΑ roll στο αίμα.
Poltergeist
Το σπίτι της οικογένειας Freeling έχει χτιστεί πάνω στα ερείπια ενός παλιού νεκροταφείου Ινδιάνων και τώρα είναι στοιχειωμένο από φαντάσματα τα οποία στην αρχή φαίνονται διασκεδαστικά και ακίνδυνα αλλά σύντομα δείχνουν το τρομακτικό τους πρόσωπο.
Η Carol Anne, η μικρότερη κόρη της οικογένειας μπορεί και επικοινωνεί μαζί τους, μέχρι που ένα βράδυ χάνεται στο κενό – Τα φαντάσματα την απήγαγαν.
Η οικογένεια της θα κάνει το παν για να την ξαναβρεί και να τη φέρει πίσω. Σοκαρισμένοι από τους υπερδραστήριους ενοίκους της «άλλης πλευράς» του σπιτιού, συγκεντρώνουν αρκετό υλικό έρευνας και αποφασίζουν ότι απαιτείται η παρουσία ενός έμπειρου εξορκιστή
.
Η Carol Anne, η μικρότερη κόρη της οικογένειας μπορεί και επικοινωνεί μαζί τους, μέχρι που ένα βράδυ χάνεται στο κενό – Τα φαντάσματα την απήγαγαν.
Η οικογένεια της θα κάνει το παν για να την ξαναβρεί και να τη φέρει πίσω. Σοκαρισμένοι από τους υπερδραστήριους ενοίκους της «άλλης πλευράς» του σπιτιού, συγκεντρώνουν αρκετό υλικό έρευνας και αποφασίζουν ότι απαιτείται η παρουσία ενός έμπειρου εξορκιστή
.
jaws 1975
Όταν ένας γιγαντιαίος μεγάλος άσπρος καρχαρίας αρχίζει να απειλεί τη μικρή κοινότητα νησιών, ένας προϊστάμενος αστυνομίας, ένας θαλάσσιος επιστήμονας και ένας θαρραλέος ψαράς προσπαθούν να τον σταματήσουν.
dawn of the dead 1978
Μετά από μια συνεχώς αναπτυσσόμενη επιδημία των zombies που έχουν αυξηθεί από τους νεκρούς, δύο μέλη ομάδας της Φιλαδέλφειας SWAT(ειδικές δυνάμεις), ένας δημοσιογράφος κυκλοφορίας στους δρόμους και η φίλη του βρίσκουν καταφύγιο σε ένα πολυκατάστημα(εμπορικό κέντρο).
Friday the 13th 1980
Πριν απο εντεκα χρονια ενα μικρο αγορι πνιγηκε σε μια θερινη κατασκηνωση της Crystal Lake. Αμεσως μετα, η κατασκηνωση εκλεισε αλλα προσφατως ξαναλειτουργει απο ενα νεαρο ζευγαρι. Οι κατοικοι, ομως, που δεν εχουν ακομη ξεπερασει το τραγικο περιστατικο προειδοποιουν τους ιδιοκτητες του καμπινγκ οτι δεν πρεπει να μεινουν αλλο. Κατα τη διαρκεια των προετοιμασιων, οι υπευθυνοι αρχιζουν να εξαφανιζονται καθως ενας δολοφονος προσπαθει να εμποδισει την επανιδρυση της κατασκηνωσης.
The Silence of the Lambs
H νεαρη μαθητευομενη πρακτορας του FBI Clarice Starling θα επισκεφθει τον , χρονια εγκλειστο ιδιοφυη καννιβαλο , ψυχιατρο Hannabal Lecter με σκοπο να του αποσπασει πληροφοριες σχετικα με καποιον κατ`εξακολουθηση δολοφονο , ο οποιος εχει απαγαγει την κορη μιας γερουσιαστου . Για να αποσπασει ομως τις πληροφοριες που θελει θα πρεπει να του ανοιξει τις πυλες της ψυχης της και να του μιλησει για τη χειροτερη αναμνηση των παιδικων της χρονων ...
The Omen
Από αιώνες είχε προβλεφθεί. Δοξασίες, δόγματα, θρύλοι και διαφόρων ειδών προφητείες μιλούσαν για την ώρα που δεδομένα θα ερχόταν και ο άνθρωπος θα καλούνταν να αντέξει την τελική επίθεση του Διαβόλου στη γη. Ο Νοστράδαμος, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και πολλοί άλλοι προείδαν τον ερχομό του και τη συντέλεια που θα έφερνε. Θα προερχόταν από οικογένεια με πολιτική εξουσία και θα ήταν ο γιος του Διαβόλου, ο Αντίχριστος. Όταν η Katherine Thorn θα παρουσιάσει επιπλοκές στη γέννα και 'χάσει' το παιδί της, ο σύζυγός της και πρέσβης των Η.Π.Α. Robert Thorn αποφασίζει να υιοθετήσει ένα νεογέννητο μωρό αγνώστων λοιπών στοιχείων. Προφανώς, ο αμερικανός επιλέγει να αποκρύψει από τη σύζυγό του το θάνατο του μωρού τους και κατ' επέκταση και την υιοθεσία που ακολούθησε. Ο μικρός Damien (όνομα και πράγμα!) απολαμβάνει την αγάπη και τη στοργή του ζεύγους. Όταν το παιδί φτάσει σε ηλικία πέντε ετών, μερικά παράξενα και ασυνήθιστα γεγονότα θα θορυβήσουν τους γονείς του, έναν μυστηριώδη ιερέα που υποστηρίζει πως γνωρίζει τι συνέβη τη νύχτα που γεννήθηκε ο Damien καθώς και ένα φωτογράφο.
Για πολλούς πιστούς παγκοσμίως, η έλευση του διαβόλου όταν έλθει το πλήρωμα του χρόνου αποτελεί αδιαμφισβήτητη αλήθεια. Αντίθετα για άλλους οι θρησκείες καθώς και η κινδυνολογία γύρω από τη συντέλεια του κόσμου αποτελούν τρόπους χειραγώγησης των μαζών με σκοπό την ηθική και κοινωνική καταστολή. Σε κάθε περίπτωση πάντως αντίστοιχα ζητήματα θεολογίας και εσχατολογικών θεωριών σαγηνεύουν τη φαντασία και τη σκέψη μίας μεγάλης μερίδας ανθρώπων. Ταινίες όπως τα «The Exorcist», «Rosemary's Baby» και «The Omen» έχουν προσελκύσει τα βλέμματα του κοινού αλλά και τις αντιδράσεις χριστιανικών οργανώσεων και δογμάτων. Θέλοντας να διατηρήσω αποστάσεις από τις όποιες προσεγγίσεις, καταδεικνύω μονάχα το εξής: την κεκαλυμμένη ή προφανήw, υποσυνείδητη ή συνειδητή 'άβολη' αντίδραση του μέσου ανθρώπου απέναντι στη θέαση αυτού που έχει μάθει να φοβάται ως το απόλυτο κακό. 'Το τέλος των ημερών' που ευαγγελίζονται τα χριστιανικά δόγματα συνοδευόμενη από συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, είναι ικανό να επηρεάσει πολλούς, που πρόθυμα θα αναλογιστούν σοβαρά το ενδεχόμενο όλα αυτά να έχουν βάση αλήθειας.
Σε δεκαετίες που η εσχατολογία κόντευε (για ακόμα μία φορά στη παγκόσμια ιστορία) να γίνει Ολυμπιακό αγώνισμα, ταινίες όπως οι παραπάνω κατάφεραν να ξεχωρίσουν και εν τέλει να θεωρηθούν κλασσικές. Στη περίπτωση του «The Omen» (1976) του Richard Donner, ο Αντίχριστος παίρνει τη μορφή ενός παιδιού και εμφανίζεται σε δεδομένο χωροχρονικό πλαίσιο, σύμφωνα με τα όσα έχει προφητεύσει στην 'Αποκάλυψη' ο Ευαγγελιστής Ιωάννης. Η σκηνοθεσία κλιμακώνει την ένταση και ρυθμίζει τα συναισθήματα του θεατή όσο τα σημάδια αποκαλύπτονται. Η μουσική υπόκρουση σχεδόν εξυμνεί σε υστερικό βαθμό τις 'νίκες' που σημειώνει ο Damien, θέλοντας καταφανώς να εξασφαλίσει την δυναμική υπεροχής του κακού έναντι στο ανίσχυρο και αιφνιδιασμένο καλό. Μέσα από ερμηνείες που στηρίζονται στην υπερβολή, ξεχωρίζει ο Gregory Peck, ενώ το απόκοσμο παρουσιαστικό του μικρού Harvey Stephens εντυπωσιάζει. Παρόλο που το «The Omen» δε φτάνει σε αυθεντικότητα και συναισθηματική ένταση το «Rosemary's Baby», διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία που το συγκαταλέγουν σε μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες ταινίες τρόμου.
Το dvd που κυκλοφορεί ακολουθεί πιστά την αισθητική της ταινίας, αφού όπου κι αν στρέψεις το βλέμμα σου στο menu συναντάς ανάποδους σταυρούς και τα τρία εξάρια. Αφού θεωρήσουμε δεδομένες τις εκπτώσεις σχετικά με τον ήχο (Αγγλικά: Surround 2.0, Γαλλικά: Mono) και την εικόνα (1.85:1) μπορούμε να πούμε πως τα extras δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από μία συνηθισμένη σύγχρονη παραγωγή. Εκτός από την επιλογή κεφαλαίων και τις τέσσερις επιλογές υποτίτλων, αρχικά θα βρείτε δυνατότητα σχολιασμού από το σκηνοθέτη Richard Donner και τον Stuart Baird. Ακολουθεί ένα βίντεο όπου οι συντελεστές μιλούν για την ταινία, ενώ στην επόμενη επιλογή μπορείτε να τους παρακολουθήσετε να αφηγούνται τα διάφορα 'παράξενα' περιστατικά και ατυχήματα που συνέβησαν κατά την περίοδο των γυρισμάτων. Στο επόμενο θέμα ο Jerry Goldsmith μας μιλά θα τέσσερα μουσικά θέματα του φιλμ ενώ τα extras ολοκληρώνονται με το trailer της ταινίας.
carrie 1976
Η Κάρι Γουάιτ είναι μια δειλή έφηβη και υποχείρια της θρησκευόμενης μάνας της, που οι συμμαθητές της την κοροϊδεύουν σε κάθε ευκαιρία. Μια χοντρή φάρσα θα την κάνει να ξεσπάσει με δυνάμεις πέρα από τις φυσιολογικές.
28 Days Later
Ανοίγεις τα μάτια. Βρίσκεσαι ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι. Γυμνός. Κοιτάζεις γύρω το άδειο δωμάτιο του νοσοκομείου. Προσπαθείς να συνειδητοποιήσεις τι έχει συμβεί. Βγάζεις τα σωληνάκια από το χέρι. Διστακτικά διασχίζεις τους έρημους διαδρόμους του κτιρίου. Η φωνή σου αντηχεί στο εγκαταλελειμμένο μέρος. Καμιά απάντηση. Οι δρόμοι της πόλης είναι άδειοι. Νομίζεις ότι είσαι μόνος, ώσπου να δεχτείς την πρώτη επίθεση από μια ομάδα μολυσμένων ανθρώπων. 28 μέρες αργότερα από τι στιγμή που έκλεισες τα μάτια σου βρίσκεσαι σε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο.
Ο Danny Boyle μετά από το απερίγραπτο The Beach επιστρέφει στον «ίσιο δρόμο» με ένα αγωνιώδες θρίλερ. Η ιδέα ενός μολυσματικού ιού που μεταδίδεται με το αίμα και προκαλεί βίαιες εκκρίσεις οργής στον άνθρωπο δεν μοιάζει και τόσο απίθανη. Όπως μάλιστα αναφέρει και ο σεναριογράφος της ταινίας, Alex Garland, αρχική έμπνευση για την ιστορία υπήρξε ο θανατηφόρος ιός embola στην Αφρική. Η ταινία εξετάζει τον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο οι χαρακτήρες αντιδρούν σε καταστάσεις ανάγκης και παράλληλα μέχρι ποιο σημείο είναι διατεθειμένοι να φτάσουν προκειμένου να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους. Ο δημιουργός του Trainspotting κινηματογραφεί με δεξιοτεχνία την ιστορία χωρίς παράλληλα να κρύβει τις επιρροές του από τις ταινίες του George Romero, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο κινούνται οι φορείς του ιού. Οι γραφικές σκηνές βίας, η σκουρόχρωμη φωτογραφία και η ευκαιριακή χρήση της «κάμερας στο χέρι» δημιουργούν ένα συνεχές αίσθημα καταδίωξης, ένα κλίμα απελπισίας και φόβου. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό και σε αυτό βοηθά σημαντικά η επιτυχημένη επιλογή των πρωταγωνιστών, χωρίς να είναι γνωστοί στο ευρύ κοινό.
hellraiser 1987
Ένας τυχοδιώκτης λύνει ένα παράξενο κύβο- παζλ που τον μεταφέρει στην προσωπική του κόλαση πόνου και βασανιστηρίων. | |
Rosemary's Baby
Η νεαρή Ρόζμαρυ έχει παντρευτεί έναν ηθοποιό που πασχίζει να κάνει καριέρα. Μετακομίζουν μαζί στο νέο τους σπίτι, ένα επιβλητικό παλαιό κτήριο στη Νέα Υόρκη. Παρόλο που προειδοποιούν το ζευγάρι ότι το σπίτι έχει μια σκοτεινή ιστορία μαγείας και φόνων, εκείνοι αποφασίζουν να αγνοήσουν τις δοξασίες και να μείνουν εκεί. Η Ρόζμαρυ θέλει να κάνει παιδί αλλά ο άντρας της, Γκάι, θέλει να περιμένει μέχρι να καταφέρει να προχωρήσει στη δουλειά του. Στο μεταξύ, γνωρίζονται με τους γείτονες, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, την Μίνι και τον Ρόμαν. Η Ρόζμαρυ βρίσκει τους γείτονες πολύ πιεστικά φιλικούς αλλά ο Γκάι αρχίζει να τους επισκέπτεται όλο και πιο συχνά. Σύντομα ο Γκάι έχει την ευκαιρία να παίξει στο θέατρο, όταν ένας συνάδελφός του τυφλώνεται ξαφνικά, και αμέσως μετά συμφωνεί με την Ρόζμαρυ να κάνουν παιδί. Η καριέρα του Γκάι δείχνει να έχει εκτοξευτεί μυστηριωδώς, καθώς οι σημαντικοί ρόλοι αρχίζουν να διαδέχονται ο ένας τον άλλον. Η Ρόζμαρυ, αρχίζει να υποψιάζεται ότι κάτι περίεργο συμβαίνει. Αφού μένει έγκυος, σε μια βραδιά που συνοδευόταν από περίεργες παραισθήσεις, αρχίζει να ερευνά για τους ύποπτους γείτονες. Σύντομα ανακαλύπτει ότι ασχολούνται με τη μαύρη μαγεία και τη λατρεία του Σατανά, και πιστεύει ότι το παιδί που κουβαλάει μέσα της προορίζεται για θυσία στον διάβολο. Η αλήθεια όμως θα είναι ακόμα πιο σκληρή...
An American Werewolf in London
Δύο Αμερικανοί φοιτητές κάνουν μία εκδρομή στην Αγγλία όπου τους επιτίθεται ένας Λυκάνθρωπος. Ο ένας φοιτητής σκοτώνεται και ο άλλος τραυματίζεται. Ο Λυκάνθρωπος σκοτώνεται αλλά επανέρχεται στην ανθρώπινή του μορφή οπότε οι κάτοικοι της πόλης αρνούνται την ύπαρξή του. Ο φοιτητής που κατάφερε να επιζήσει αρχίζει και έχει εφιάλτες, αλλά μετά συνειδητοποιεί ότι ο φίλος του και τα υπόλοιπα πρόσφατα θύματα του Λυκάνθρωπου εμφανίζονται μπροστά του, ζητώντας του να βρει τρόπο να τους λυτρώσει από την κατάρα που τους βαραίνει εξ' αιτίας του περίεργου θανάτου τους, έχουν εγκλωβιστεί ανάμεσα σε δύο κόσμους.
Nosferatu 1922
Το μεγαλύτερο εξπρεσιονιστικό αριστούργημα τρόμου του βωβού κινηματογράφου. Το ρίγος που νιώθεις βλέποντας το είναι αυτό που ο Μπέλα Μπαλάζ ονόμασε «παγωμένα ρεύματα του αέρα που έρχονται απ’ το υπερπέραν». Ο τρόμος που απορρέει απ’ τον Καλιγκάρι ή το Γκόλεμ, μοιάζει ψεύτικος όταν συγκριθεί με τον τρόμο του Νοσφεράτου καθώς ο Murnau ξεπέρασε σε φρίκη κάθε προγενέστερη απόπειρα! Ένας ορισμός για τον εξπρεσιονισμό λέει, ότι είναι εκείνη η αισθητική τεχνοτροπία, υποκειμενικής μορφοποίησης των εξωτερικών εντυπώσεων, με υπερβολικό τονισμό της έκφρασης. Για τον Murnau, τον μεγαλύτερο Γερμανό σκηνοθέτη, ποτέ δεν ήταν μια απλή προσπάθεια διακοσμητικού στιλιζαρίσματος, αλλά οι πιο καυστικές και συνταρακτικές εικόνες του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Το Νοσφεράτου γυρίστηκε με ελάχιστα μέσα γεγονός που οδήγησε τον Murnau να πάρει από τη φύση, όσα εκείνη μπορούσε να του προσφέρει. Τα τοπία και οι εικόνες της μικρής πόλης και του πύργου γυρίστηκαν σε αληθινές τοποθεσίες κάτι πρωτόγνωρο για εξπρεσιονιστική ταινία! Ο Λανγκ ή ο Λιούμπιτς έκτιζαν ολόκληρες πόλεις και δάση ώστε να γυρίσουν μέσα σε στούντιο. Η ιδιοφυΐα του σκηνοθέτη δημιούργησε μια φύση που συμμετέχει στη δράση, έτσι η σκανδιναβική αρχιτεκτονική της πόλης δένει τέλεια με την αλλόκοτη πλοκή της ταινίας. Οι σκοτεινοί λόφοι, τα αδιαπέραστα δάση, τα σύννεφα που προμηνύουν θύελλες δημιουργούν την υπέροχη σκιά του υπερφυσικού. Εκεί όμως που η κάμερα του Murnau αποδεικνύεται ανυπέρβλητη είναι στην απεικόνιση της φρίκης την οποία τονίζει με τη χρήση των συμπληρωματικών χρωμάτων σε διάφορα τοπία που αποδίδονται με το αρνητικό του φιλμ. Στο Καλιγκάρι ο σατανικός Τσέζαρε εμφανίζεται συχνά λοξά μέσα στα πλάνα τα οποία από πρόθεση δεν είναι σωστά εστιασμένα (και που ο Κουρτς ονομάζει «το ιδανικό και ανόθευτο πλάνο της εκφραστικής μετάταξης των αντικειμένων»). Αντίθετα εδώ η ατμόσφαιρα του τρόμου και της φρίκης θα δημιουργηθεί βάζοντας ο σκηνοθέτης τους ηθοποιούς να κινούνται προς την κάμερα. Βλέπουμε τον βρικόλακα να πλησιάζει με εξοργιστική βραδύτητα και να παίρνει ξαφνικά τεράστιες διαστάσεις καθώς ενδιάμεσα ο Murnau παρεμβάλλει την αντίδραση του τρομοκρατημένου νεαρού. Ο σκηνοθέτης δημιουργεί μία καταθλιπτική, τρομακτική ατμόσφαιρα, χρησιμοποιώντας μια σειρά από εντυπωσιακές τοποθεσίες και σκηνικά. Το ζενερίκ έδωσε σαν ερμηνευτή του βαμπίρ τον ηθοποιό του μιούζικ χωλ Max Schreck, αποδεικνύεται όμως ότι αυτή η πληροφορία ήταν ηθελημένα λανθασμένη. Κανείς ποτέ δεν κατάφερε να μάθει τον λόγο. Κανείς ποτέ δεν κατάφερε να ξεσκεπάσει την ταυτότητα αυτού του θαυμάσιου ηθοποιού. Έκαναν πολλές υποθέσεις, μίλησαν ακόμα και για τον ίδιο τον Murnau. Μήπως τελικά ήταν ο ίδιος ο Νοσφεράτου; Ο Άδωνις Κύρου έγραψε για την ταινία «Απ'το αρκετά βαρετό μυθιστόρημα του Μπράμ Στόκερ, «Δράκουλας», ο Murnau δημιούργησε τον πιο τρομερό εφιάλτη του κινηματογράφου. Στον πύργο των Καρπαθίων, στις αλέες όπου η δαιμονική άμαξα τρέχει να μας συναντήσει, όπου μακάβριες πομπές παρελαύνουν χωρίς τέλος, μας διαπερνούν τα ανατριχιάσματα του τρόμου. Μόλις ο Χούτερ διασχίσει τη γέφυρα, τα φαντάσματα έρχονται να τον συναντήσουν. Μας προσκαλεί να τον ακολουθήσουμε κι αναγκαζόμαστε να υπακούσουμε. Αφού διασχίσουμε τη γέφυρα, θα δεχτούμε κατάστηθα τον παγερό αέρα που πνέει από την μεγάλη φωτιά του υπερπραγματικού».
The Evil Dead
Σε ένα νοικιασμένο εξοχικό, πέντε φίλοι ανακαλύπτουν το Βιβλίο των Σκιών και απελευθερώνουν τις σατανικές του δυνάμεις.
Scream
Ένα χρόνο μετά το θάνατο της μητέρας της Sidney Prescott (Neve Campbell), μια συμμαθήτριά της βρίσκεται φρικτά δολοφονημένη. Η ίδια η Sidney γίνεται ο στόχος του κατά συρροήν δολοφόνου με τη μάσκα, ενώ μια δημοσιογράφος είναι αποφασισμένη να λύσει το μυστήριο πίσω από την ταυτότητα του δολοφόνου.
Η οικογένεια των Creed μετακομίζει σε ένα σπίτι στην έξοχη. Τα πάντα είναι στην εντέλεια εκτός από δυο προβλήματα: Στον δρόμο μπροστά από το σπίτι πηγαινοέρχονται συνεχώς φορτηγά μεταφορών και στο δάσος υπάρχει ένα παράξενο ινδιάνικο νεκροταφείο για το οποίο οι γείτονες δεν είναι διατεθειμένοι να αποκαλύψουν πολλά πράγματα. Το πώς συνδυάζονται αυτά τα δυο θα το μάθετε παρακολουθώντας το Pet Sematary.
the birds 1963
Ένα πλούσιο Σαν Φρανσίσκο playgirl ακολουθεί έναν πιθανόφίλο σε μια μικρή βόρεια πόλη Καλιφόρνιας που αναλαμβάνει εκπεριτροπής αργά όταν αρχίζουν να επιτίθενται στους ανθρώπουςεκεί τα πουλιά όλων των ειδών ξαφνικά, με αυξανόμενους ρυθμούςκαι με την αυξανόμενη κακοήθεια.
Sleepy Hollow
Αρχές του 18ου αιώνα και ο Ichabod Crane, ένας τίμιος, αλλά εκκεντρικός αστυνομικός, που χρησιμοποιεί πρωτοποριακές μεθόδους στη διαλεύκανση των εγκλημάτων, στέλνεται απο τους ανωτέρους του στο μικρό χωριό Slleepy Hollow, για να λύσει μια παράξενη υπόθεση.
Μια σειρά αποτρόπαιων φόνων έχει τρομοκρατήσει τους κατοίκους και στον αέρα πλανάτε η φήμη ότι δολοφόνος είναι ένας Ακέφαλος Καβαλάρης.
Μια σειρά αποτρόπαιων φόνων έχει τρομοκρατήσει τους κατοίκους και στον αέρα πλανάτε η φήμη ότι δολοφόνος είναι ένας Ακέφαλος Καβαλάρης.
The Cabin in the Woods
Πέντε φίλοι φεύγουν για ένα σαββατοκύριακο σε ένα απομονωμένο σπίτι βαθιά στο δάσος, χωρίς να γνωρίζουν ότι μια ομάδα τεχνικών με άγνωστο σκοπό τους παρακολουθεί μέσα από κάμερες και τους υποβάλλει σε μια θανάσιμη δοκιμασία
The Mist
Μετά από μια φρικτή θύελλα, ένα σαρκοφάγα πλάσματα εμφανίζονται σε μια μικρή πόλη. Οι κάτοικοι βρίσκουν καταφύγιο σε ένα σούπερ μάρκετ κι εκεί θα παλέψουν για να σώσουν τη ζωή τους.
Let the Right One In
Ο Oskar είναι ένας δωδεκάχρονος που ζει στην παγωμένη Σουηδία. Μοναχικός, κλεισμένος στον εαυτό του, νιώθει μια περίεργη έλξη προς τη βία, την οποία όμως δεν εξωτερικεύει ποτέ, μολονότι μερικοί συμμαθητές του στο σχολείο τον 'τραμπουκίζουν'. Όταν μια συνομήλική του εξίσου μοναχική και μυστηριώδης θα μετακομίσει στο διπλανό διαμέρισμα μαζί με τον πατέρα της, o Oscar θα βρει έναν άνθρωπο με τον οποίο μπορεί να επικοινωνήσει. Εν τω μεταξύ πληθαίνουν οι περιπτώσεις αποκρουστικών φόνων στην γύρω περιοχή και οι καινούριοι ένοικοι της πολυκατοικίας φαίνεται να έχουν κάποια σχέση.
Shaun of the Dead
Η ζωή του Shaun πάει κατα διαόλου...Περνάει όλο του το χρόνο στην pub του, Winchester, μαζί με τον φίλο του Ed. Έχει ανοιχτά θέματα με την μητέρα του και παραμελεί την Liz, την κοπέλα του. Όταν η Liz τον παρατάει, ο Shaun αποφασίζει να βάλει τη ζωή του σε μια σειρά: Πρέπει να κερδίσει την καρδιά της κοπέλας του, να φτιάξει τη σχέση του με τη μητέρα του και να αντιμετωπίσει τις ευθύνες τη ενηλικίωσης. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, οι νεκροί επιστρέφουν στη ζωή και όλη η πόλη γεμίζει με ζόμπι που διψούν για ανθρώπινη σάρκα! Για τον Shaun αυτό είναι ένα ακόμη εμπόδιο. Οπλισμένος με ένα ρόπαλο και μια αξίνα, ξεκινάει μαζί με τον Ed για να σώσει τη μητέρα του, τον πατριό του, την Liz και τους φίλους της και να τους πάει στο πιο ασφαλές μέρος που γνωρίζει: Το Winchester.
Οι Στοιχειωμένοι (2013)
| ||||||||
Η Ζώνη του Λυκόφωτος (1959)
| ||||||||
The Walking Dead (2010)
| ||||||||
Sinister (2012)
| ||||||||