English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

.

Θεωρίες συνομωσίας για το θάνατο της Λαίδης Ντι

www.tips-fb.com


«Υπάρχουν δυνάμεις σε αυτή τη χώρα για τις οποίες δεν γνωρίζουμε τίποτα» δήλωσε το 2002 η Βασίλισσα Ελισάβετ στον προσωπικό μπάτλερ της Πριγκίπισσας Νταϊάνα Πολ Μπάρελ. Η δήλωση όπως ήταν αναμενόμενο έκανε το γύρω του κόσμου. Θεωρία συνομωσίας για το θάνατο της λαίδη Ντι από τα πιο επίσημα χείλη; Μυστικές υπηρεσίες; Πολιτικά συμφέροντα; Εταιρείες; Ο ίδιος ο Μπάρελ ποτέ δε ρώτησε τι εννοούσε η βασίλισσα και το Μπάκινχαμ αρνήθηκε έκτοτε να σχολιάσει τη δήλωση! 


Η ζημιά όμως είχε γίνει! Αυτό το μεμονωμένο γεγονός σε συνδυασμό με τη δημοσίευση ενός σημειώματος της Πριγκίπισσας Νταϊάνα και στο οποίο εξέφρασε τη πεποίθηση της ότι υπήρχε οργανωμένο σχέδιο δολοφονίας της το 2003 οδήγησε τη βρετανική κυβέρνηση στην διεξαγωγή της Επιχείρησης Πάτζετ: Μια διετής έρευνα των βρετανικών αρχών ώστε να εξεταστούν εκ νέου οι συνθήκες του τραγικού αυτοκινητιστικού δυστυχήματος αλλά και να διερευνηθούν μία προς μία οι αιτιάσεις που διατυπώθηκαν κατά καιρούς περί συνομωσίας. 


Όταν άνθρωποι αυτού του βεληνεκούς βρίσκουν τραγικό τέλος πάντα υπάρχουν θεωρίες συνομωσίας και πάντα υπάρχουν πολυσέλιδες εκθέσεις μετά από πολυετείς έρευνες που τις καταρρίπτουν. Και το πόρισμα της Επιχείρησης Πάτζετ, όπως και των ερευνών των γαλλικών αρχών ήταν σαφές: «Κανένα στοιχείο τόσο από τον τόπο του δυστυχήματος όσο και από τις εκατοντάδες καταθέσεις μαρτύρων δεν συνηγορεί στην εκδοχή του οργανωμένου σχεδίου δολοφονίας». Το ζήτημα όμως δεν είναι εκεί! Το ζήτημα είναι ό,τι καμία έρευνα και καμία έκθεση δεν κατάφερε να αποδείξει το τι ακριβώς έγινε τα ξημερώματα της 31ης Αυγούστου στη σήρραγα Place de l’ Alma στο Παρίσι. 







Τα γεγονότα της μοιραίας νύχτας



Η 30η Αυγούστου ήταν η τελευταία μέρα των 10ήμερων διακοπών της Πριγκίπισσας Νταϊάνα με το Ντόντι Αλ Φαγιέντ στη Γαλλική και Ιταλική Ριβιέρα. Το πρόγραμμα περιλάμβανε μετάβαση στο Παρίσι με το ιδιωτικό τζετ των Harrods (ιδιοκτησία Φαγιέντ), διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Ritz-Carlton (επίσης ιδιοκτησία των Φαγιέντ) και επιστροφή στο Λονδίνο την επόμενη μέρα. Αργά το βράδι της ίδιας μέρας, ο Χένρι Πολ, υπεύθυνος ασφαλείας του ξενοδοχείου, ενημερώνει τους σωματοφύλακες Ρις Τζόουνς και Κίραν Γουίνφιλντ ότι το ζεύγος θα αναχωρήσει για μια βόλτα στο βραδινό Παρίσι από την πίσω πόρτα του ξενοδοχείου με οδηγό τον ίδιο και χωρίς οχήματα συνοδείας. 



Παρά τις ενστάσεις της ασφάλειας, οι τέσσερις επιβιβάζονται στο όχημα και αναχωρούν στις 12 και 20 ξημερώματα της 31ης Αυγούστου 1997. Διάφοροι παπαράτσι που βρίσκονταν στις εξόδους του ξενοδοχείου ακολουθούν τη Mercedes η οποία αναπτύσσει ταχύτητα για να τους ξεφύγει. Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, οι παπαράτσι που επιβαίνουν κυρίως σε μοτοσικλέτες μικρού και μεσαίου κυβισμού ακολουθούν το όχημα με σχετική επιτυχία και στη συνέχεια το χάνουν λίγο πριν τη είσοδο στην υπόγεια σήραγγα. 



Τελικά, με ή χωρίς της εμπλοκή ενός λευκού Φίατ Ούνο, η Mercedes προσκρούει σε μια από τις κολώνες της σήραγγας. Ο οδηγός Χένρι Πολ και ο Ντόντι αλ Φαγιέντ σκοτώνονται ακαριαία, ο συνοδηγός Τρέβορ Ρις Τζόουνς τραυματίζεται σοβαρά, όπως και η Νταϊάνα που εκπνέει περίπου 2 ώρες αργότερα στο νοσοκομείο. 



Τα ερωτηματικά που έμειναν αναπάντητα



Τα ερωτηματικά που αφορούν στο τι ακριβώς έγινε στη σήραγγα και ποια ήταν η εμπλοκή των παπαράτσι είναι και τα πιο σημαντικά. Η παρουσία του τύπου και των παπαράτσι ήταν συνεχής σε όλη τη διάρκεια των διακοπών της Πριγκίπισσας ακόμα κατά την άφιξη (με ιδιωτικό τζετ) του ζεύγους στο Παρίσι. Αυτό επιβεβαιώνει ο Τρέβορ Ρις Τζόουνς, σε συνέντευξη του στο CNN, θεωρώντας σίγουρο ότι κάποιος έδινε πληροφορίες στους παπαράτσι. Παρόλα αυτά το διάσημο ζεύγος ήταν συνηθισμένο στην παρουσία τους και καταλήγει ότι ο Χένρι Πολ ανέπτυξε αδικαιολόγητα ταχύτητα και τελικά έχασε τον έλεγχο από λάθος. 



Πως όμως έγινε αυτό δεν θυμάται ούτε ο ίδιος. Ο Ρις, ως αποτέλεσμα της πρόσκρουσης, έπαθε απώλεια μνήμης και το μόνο που θυμάται είναι διάφορα οχήματα να τους ακολουθούν μέχρι την είσοδο στη σήραγγα! Ούτε πιο πριν, ούτε πιο μετά! Βίντεο από το συμβάν δεν υπάρχουν παρά την ύπαρξη μέσων παρακολούθησης (10 και πλέον κάμερες ασφαλείας) της κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη οδό. Η εταιρεία που διαχειρίζεται την οδό ισχυρίστηκε σε όλες τις περιστάσεις ότι δεν είχε υπαλλήλους σε υπηρεσία μετά τις 11 το βράδυ και οι κάμερες δεν κατέγραφαν. 



Αν υποθέσουμε ότι όλα αυτά ισχύουν τότε δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι οι παπαράτσι παρενοχλούσαν τη Mercedes ενώ σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους απλώς την ακολουθούσαν. Και λογικά δεν υπήρχε λόγος να παρενοχλούν από τη στιγμή που δεν μπορούσαν να πάρουν φωτογραφίες μέσα στην νύχτα. Ήταν τότε ένα παράλογο παιχνίδι κυνηγητού; Και αν ναι γιατί ο οδηγός να μπει σε αυτό το παιχνίδι αφού το ζεύγος ήταν συνηθισμένο στους παπαράτσι και κάτι τέτοιο ήταν ούτως ή άλλως απαράδεκτο από πλευράς ασφάλειας; Και τελικά ποιός ήταν ο Ανρί Πολ και οδηγούσε όντως μεθυσμένος; 






Ο μοιραίος οδηγός

Ο Ανρί Πολ εργαζόταν στην ασφάλεια του Ritz και σύμφωνα με το Ρις ήταν ένας από τους οδηγούς των οχημάτων συνοδείας που παρέλαβαν τη πριγκίπισσα Νταϊάνα από το αεροδρόμιο την ίδια μέρα. Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι είχε παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα ασφαλούς οδήγησης της Daimler -Benz στη Γερμανία όπως επίσης ότι ήταν μέτριος οδηγός. Το δίπλωμα του το είχε πάρει κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας με «συνοπτικές διαδικασίες». Μαρτυρικές καταθέσεις γνωστών του λένε ότι ήταν απότομος και νευρικός στους χειρισμούς (χωρίς να αρέσκεται στο να επιταχύνει) και αν μπορούσε να αφήσει κάποιον άλλο να το οδηγήσει θα το έκανε με ευχαρίστηση. Σε κάθε περίπτωση η οδήγηση δεν ήταν μέσα στις βασικές του αρμοδιότητες στο ξενοδοχείο. 



Κατηγορίες για την καταλληλότητα του Πολ έγιναν επανειλημμένα. Τόσο οι επίσημες έρευνες όσο και οι δύο σωματοφύλακες αποδίδουν το δυστύχημα σε επικίνδυνη οδήγηση σε κατάσταση (ήμι)μέθης. Και σε αυτό συνηγορούν τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων που έδειξαν επίπεδα αλκοόλ τρεις φορές πάνω από το νόμιμο όριο. Ακόμα όμως και αν αυτό γίνει πιστευτό η ιστορία των τοξικολογικών εξετάσεων είναι αρκετά σκοτεινή. 



Οι αρχικές αναλύσεις αίματος του Πολ έδειξαν όντως επίπεδα αλκοόλης τριπλάσια του ορίου αλλά αμφισβητήθηκαν από ένα Βρετανό παθολόγο που προσέλαβαν οι Φαγιέντ. Σε απάντηση οι γαλλικές αρχές έκαναν πρόσθετες αναλύσεις χρησιμοποιώντας ως δείγμα το σκληρό χιτώνα (ασπράδι) του οφθαλμού και επιβεβαίωσαν τις πρώτες μετρήσεις όπως και ίχνη αντικαταθλιπτικών. Το Νοέμβριο όμως του 2006 και ενώ οι οικογένειες των Φαγιέντ και του Πολ δεν αποδέχονταν τα ευρήματα, διάφορα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι τα δείγματα που εξετάστηκαν ήταν παραποιημένα και είχαν ληφθεί από το πτώμα ενός ανθρώπου που είχε αυτοκτονήσει την ίδια χρονική περίοδο (εξού και τα αντικαταθλιπτικά). Το Δεκέμβριο του 2006 έγιναν νέες αναλύσεις DNA που επιβεβαίωσαν ότι τα δείγματα αίματος και σκληρού χιτώνα ανηκαν στον Ανρι Πολ. 



Τα αποτελέσματα όμως των εργαστηριακών εξετάσεων δε συνάδουν με τις μαρτυρίες των σωματοφυλάκων, τις εικόνες από τα βίντεο ασφάλειας του Ritz και έρευνες στο σπίτι του Πολ. Και οι δύο σωματοφύλακες έχουν δηλώσει ότι δεν υπήρχε τίποτα στη συμπεριφορά του Πολ που να προδίδει ότι ήταν μεθυσμένος εκείνο το βράδι (για να καλύψουν τον εαυτό τους;), τα βίντεο τoν δείχνουν σε νηφάλια κατάσταση και στο σπίτι του δεν δεν υπήρχαν ίχνη συστηματικής κατάχρησης αλκοόλ -παρά μόνο ίχνη φυσιολογικής κατανάλωσης. 



Τέλος σε ό,τι αφορά τον Ανρί Πολ, πολλά ερωτηματικά εγείρει και το γεγονός ότι ως υπεύθυνος ασφαλείας συνεργαζόταν με τις υπηρεσίες πληροφοριών της γαλλικής αστυνομίας και συγκεκριμένα τη DST. Αν και κάτι τέτοιο είναι συνήθης πρακτική για όσους εργάζονται σε πολυτελή ξενοδοχεία αρχικά τόσο οι γαλλικές όσο και οι βρετανικές αρχές είχαν αρνηθεί οποιαδήποτε ανάμιξη του Πολ με υπηρεσίες πληροφοριών. 




Το μυστηριώδες Uno

Σύμφωνα με την κατάθεση ενός ζεύγους αυτοπτών μαρτύρων και την ανάλυση των συντριμμιών φαίνεται πως η μοιραία Μερσεντές είχε μια πρόσκρουση με ένα λευκό Fiat Uno με πινακίδες Παρισιού. Περαιτέρω οι αυτόπτες μάρτυρες περιγράφουν στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου την ύπαρξη ενός μεγάλου σκύλου (π.χ. Λαμπραντόρ ή γερμανικός ποιμενικός) με μια κόκκινη ή πορτοκαλί μπαντάνα στο κεφάλι. Παρά όμως την εξέταση 4000 αυτοκινήτων από τις γαλλικές αρχές, αρχικά, δεν έγινε δυνατό να ταυτοποιηθεί ο οδηγός. 



Οι αρχικές κατηγορίες του Μοχάμεντ αλ Φαγιέντ ότι το λευκό αυτοκίνητο ήταν όχημα των μυστικών υπηρεσιών ανασκευάστηκαν αργότερα από τον ίδιο. Εν συνεχεία υποστήριξε ότι το λευκό Ούνο ανήκει σε ένα φωτογράφο με το όνομα Τζέιμς Αντανσόν που είχε τραβήξει φωτογραφίες της Νταιάνα τον Ιούλιο του 1997 μερικές εβδομάδες πριν το θάνατο της. Αυτό είναι και το πιο σκοτεινό σημείο στην ιστορία! 



Οι διάφορες έρευνες έχουν επιβεβαιώσει την ύπαρξη του συγκεκριμένου προσώπου, την κατοχή εκ μέρους του ενός τέτοιου αυτοκινήτου, αλλά όχι και τη συμμετοχή του στο ατύχημα. Η οικογένεια Αντανσόν είχε όντως ένα λευκό Φίατ Ούνο με χρώμα που ταυτόσημο με το χρώμα που βρέθηκε στην Mercedes, πλην κάποιων σημείων που είχαν ξαναβαφτεί, είχε όντως ένα μεγάλο σκύλο και η γυναίκα του Τζέιμς Αντανσόν όντως του είχε αγοράσει μια κόκκινη μπαντάνα που ήταν τότε πολύ της μόδας. 



Ο Αντανσόν όμως είχε ισχυρό άλλοθι για την μοιραία νύχτα. Σύμφωνα με διάφορες μαρτυρίες -κυρίως της γυναίκας και του γιου του, φέρεται ότι βρισκόταν περίπου 250 χιλιόμετρα νότια του Παρισιού για τον τρύγο του Σεπτεμβρίου. Οι δύο μάρτυρες ισχυρίζονται επίσης ότι το αυτοκίνητο ήταν στο γκαράζ τους τη νύχτα της 30ης προς 31ης Αυγούστου. Και όπως έδειξαν οι έρευνες το αυτοκίνητο ήταν σε πολύ κακή κατάσταση με 370000 χιλιόμετρα, χωρίς να έχει υποστεί συντήρηση για χρόνια γαλλικές αρχές. Αν ήταν αθώος ή ένοχος φαίνεται πως δεν θα το μάθουμε ποτέ! Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, δεν έγινε ποτέ δίωξη εναντίον του Αντανσόν και ο ίδιος πήρε κάθε πιθανό μυστικό μαζί του αυτοκτονώντας το Μάιο του 2000. 



Το γράμμα της Νταϊάνα 

Τον Οκτώβριο του 2003, η Daily Mirror δημοσίευσε ένα γράμμα της Πριγκίπισσας Νταϊάνα στο οποίο αναφέρονται κατά λέξη: «Αυτή είναι η πιο επικίνδυνη περίοδος της ζωής μου. (Σβησμένο όνομα) σχεδιάζει ένα «ατύχημα» με το αυτοκίνητο μου, βλάβη στα φρένα και σοβαρές εγκεφαλικές βλάβες για να ανοίξει ο δρόμος για τον Κάρολο να παντρευτεί». Το γράμμα -η αυθεντικότητα του οποίου δεν έχει αμφισβητηθεί- είχε γραφτεί 10 μήνες πριν το ατύχημα και παραδόθηκε στον Πολ Μπάρελ προφανώς για λόγους ασφάλειας. 



Τυχαία πρόβλεψη; Προαίσθημα; Ή γνώση; Το σίγουρο είναι πως τη δεδομένη χρονική περίοδο η Νταϊάνα είχε αρχίσει να αντιλαμβάνεται ότι η ασφαλείας γύρω της εξασθενεί και έχει αρχίσει να καταγράφει τους φόβους της. Στο γράμμα μάλιστα εκτός από το πιθανό κίνητρο κατονομάζει και ποιος σχεδιάζει την υποτιθέμενη δολοφονία Αν και η εφημερίδα για νομικούς λόγους είχε σβήσει το όνομα φαίνεται πως πρόκειται είτε για τον Πρίγκιπα Κάρολο ή για το Φίλιππο. Ωστόσο το μοναδικό αποτέλεσμα που είχε η δημοσίευση του γράμματος σε συνδυασμό με την αινιγματική δήλωση της Βασίλισσας Ελισάβετ να πιέσει για τη διεξαγωγή της Επιχείρησης Πάτζετ. 




Θεωρίες συνομωσίας 


Αυτά είναι τα μεγαλύτερα ερωτηματικά που αφορούν το θάνατο της Πριγκίπισσας Νταϊάνα και που πιθανότατα δε θα απαντηθούν ποτέ! Σε ότι αφορά το ποιος θα μπορούσε να είχε σχεδιάσει και υλοποιήσει μια τέτοια επιχείρηση είναι επίσης άγνωστο. Στο διαδίκτυο μόνο κυκλοφορούν μερικές χιλιάδες εκδοχές και παραλλαγές τους. Τέσσερις όμως που στηρίζονται σε προφανή κίνητρα είναι οι πιο δημοφιλείς: 




Μυστικές υπηρεσίες – SIS(;)

Οι μυστικές υπηρεσίες οργάνωσαν την εξόντωση της Πριγκίπισσας όταν έκριναν ότι πλέον αποτελούσε απειλή για τη σταθερότητα της πολιτικής κατάστασης στη Βρετανία και ειδικότερα το θρόνο. Κατά καιρούς έχουν γίνει ισχυρισμοί, χωρίς βάσιμες όμως ενδείξεις, ότι το ζεύγος σκόπευε να παντρευτεί και ότι η Νταϊάνα ήταν έγκυος και με ένα τέτοιο ενδεχόμενο το παλάτι δε θα μπορούσε παρά να είναι εξαιρετικά δυσαρεστημένο. 



Ο Ντόντι ήταν ο πραγματικός στόχος(;) 

Διάφορα σενάρια επεκτείνονται και στους επιχειρηματικούς αντίπαλους του Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ και κάνουν για ξεκαθάρισμα λογαριασμών με τη Νταϊάνα να αποτελεί την ιδανική συγκάλυψη. Ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ ξεκίνησε από το μηδέν και στην πορεία του για την κορυφή θα πρέπει να δημιούργησε αρκετούς αντιπάλους στο εμπορικό κατεστημένο του Λονδίνου. Στη ύπαρξη αντιπάλων συνηγορεί και το γεγονός ότι το βρετανικό κράτος του είχε αρνηθεί τη βρετανική υπηκοότητα μετά από ερωτηματικά που αφορούσαν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές. 



Οι εταιρείες πολεμικών εφοδίων(;)

Κατά τη διάρκεια της ακτιβιστικής της δράσης η Νταϊάνα είχε δημιουργήσει αρκετούς εχθρούς και ειδικότερα τις εταιρείες που κατασκευάζουν νάρκες. Μάλιστα μέσω των προσωπικών της γνωριμιών είχε πείσει διάφορους ηγέτες να υπογράψουν τη συμφωνία κατάργησης της χρήσης ναρκών κατά προσωπικού. Ένας από τους ηγέτες ήταν και ο Μπιλ Κλίντον, κάτι που σίγουρα είχε δυσαρεστήσει την πανίσχυρο λόμπι της αμερικάνικης πολεμικής βιομηχανίας. 



Το ατύχημα δεν υπήρξε ποτέ(;) 

Η Πριγκίπισσα Νταϊάνα σκηνοθέτησε το θάνατο της για να απαλλαχτεί οριστικά από τους παπαράτσι και να αρχίσει μια καινούρια ζωή. Η θεωρία αυτή υποστηρίζεται από το γεγονός ότι δεν έγινε αυτοψία πριν την ταφή της Νταίανα πριν την ταφή της παρά μόνο εκ των υστέρων και για να διαπιστωθεί αν ήταν έγκυος. Η αυτοψία είναι υποχρεωτική από το νόμο στην Αγγλία για θύματα αυτοκινητιστικών ατυχημάτων αλλά δεν είναι σίγουρο ότι το ίδιο ισχύει στη Γαλλία. 




Και τελικά τι;


Η αδυναμία των διαφόρων ερευνών να δώσουν πειστικές εξηγήσεις για τις συνθήκες θανάτου της Νταϊάνα οδήγησε και στην εξαγγελία μια πολύ πρόσφατης έρευνας, ανάλογης της Επιχείρησης Πάτζετ, παρότι μετράμε ήδη 10 χρόνια από το συμβάν. Της νέας έρευνας επικεφαλής ορίστηκε η Ντέιμ Ελίζαμπεθ Μπάτλερ-Σλος. Τελευταίο επεισόδιο στην νέα αυτή έρευνα; 



Η παραίτηση της!