Ενας υπεροχος ερωτικός μονόλογος απο το θεατρικό έργο της Sarah Kane ''CRAVE'' (Δίψα)
Λαχταρώ-Sarah Kane(Crave)
Ενας υπεροχος ερωτικός μονόλογος απο το θεατρικό έργο της Sarah Kane ''CRAVE'' (Δίψα)
Σπίτια που ανάθρεψαν συγγραφείς
Το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου στο Κάστρο της Μονεμβασιάς |
Το σπίτι όπου πέρασε τα πρώτα του χρόνια ο Παπαδιαμάντης, στη Σκιάθο, σήμερα μουσείο. Το σπίτι όπου γεννήθηκε έχει κατεδαφιστεί |
Το αρχοντικό Βρανά, το σπίτι της μητέρας του Οδυσσέα Ελύτη, στο χωριό Παπάδος της Λέσβου |
Το σπίτι όπου έμενε και ο Γιώργος Σεφέρης (πρώην προξενείο), στην Κορυτσά, σήμερα σε στάδιο κατάρρευσης |
Το σπίτι του Φραντς Κάφκα στην Πράγα |
F. Scott Fitzgerald, Μινεσότα |
Το εξοχικό των παιδικών χρόνων της Βιρτζίνια Γουλφ στην Κορνουάλη |
Φίλιπ Ροθ, Νιούαρκ, Νιου Τζέρσεϊ |
Γουίλιαμ Μπάροουζ, St Louis, Μιζούρι |
Το σπίτι όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε η Σίλβια Πλαθ στη Βοστώνη |
Το σπίτι των παιδικών χρόνων του Μαρκ Τουέιν, τώρα μουσείο Mark Twain Boyhood Home στο Μιζούρι |
Το σπίτι όπου γεννήθηκε ο Τζακ Κέρουακ στη Μασαχουσέτη |
Εδώ γεννήθηκε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (Fyn, Δανία) |
Ένα από τα σπίτια στα οποία μεγάλωσε ο Τόλκιν |
Δυστυχήματα περασμένων εποχών
Οι κανόνες οδικής συμπεριφοράς ξεκίνησαν να θεσπίζονται στην αρχή του 20ου αιώνα προκειμένου να μειωθούν τα ατυχήματα που προκαλούσαν τα άλογα και οι άμαξες. Τότε ο William Phelps Eno συνέλαβε την ιδέα του ΣΤΟΠ, της διασταύρωσης, της διάβασης των πεζών, του μονόδρομου, της πλατείας, και της πιάτσας ταξί. Τότε αποφασίστηκε και η οδήγηση στην δεξιά πλευρά του δρόμου. Τώρα φαίνεται απίστευτο αλλά η έλευση του αυτοκινήτου θεωρήθηκε σωτήρια για το περιβάλλον. Τα προβλήματα που ξεκίνησαν ήταν άλλου είδους: τα ατυχήματα εξακολούθησαν να συμβαίνουν, εξίσου βίαια και θανατηφόρα. Τα πρώτα αυτοκίνητα δεν ανέπτυσσαν ταχύτητες αλλά ήταν αναξιόπιστα και βαριά. Πέρα από την κατασκευή τους, υπήρχαν πολλοί κίνδυνοι στο δρόμο. Τα ατυχήματα συνέβαινα συνήθως όταν τα νέα αυτοκίνητα τρόμαζαν τα άλογα που ακόμα έσερναν άμαξες – ενίοτε γινόταν και συγκρούσεις αλόγου-αυτοκινήτου. Τα τραμ συνέβαλλαν στην γενική σύγχυση. Το 1910 οι πόλεις είχαν καταλήξει σε συμπεράσματα: αυτό που έφταιγε για τα ατυχήματα ήταν οι απρόσεχτοι οδηγοί, κακοί δρόμοι και ορδές παιδιών που έπαιζαν στη μέση του δρόμου, απομεινάρια της προηγούμενης εποχής. Η εγκατάλειψη των θυμάτων ήταν μια συχνή πρακτική. Στην εφημερίδα Tribune του 1911 αναφέρεται η ιστορία ενός οδηγού που σκότωσε με το αυτοκίνητό του έναν 17χρονο, αλλά δεν εγκατέλειψε το θύμα: το πλήθος που παρακολούθησε τη σκηνή τον πετροβόλησε μέχρι θανάτου. [Επιμέλεια: Λένα Φουτσιτζή]