86 χρόνια απο τη γένησση της Meilyn Monroe.. -Αφιέρωμα


Σήμερα συμπληρώνονται σχεδόν 50 χρόνια από το θάνατο του αιώνιου sex symbol Marilyn Monroe. Oμως φαίνεται ότι η μνήμη της και ο θρύλος του ονόματος της είναι κάτι παραπάνω από ζωντανός και συνεχίζει να «στοιχειώνει» πολλούς ακόμη. Ετσι εξηγείται πως η μορφή και το όνομα συνεχίζει μέχρι σήμερα να εμπνέει. Και για του λόγου το αληθές....

Μια νορβηγική σαμπάνια πήρε το όνομά της από τη διάσημη ηθοποιό και παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στο κοινό με αφορμή τη 49η επέτειο του θανάτου της Marilyn. Όσοι τη δοκίμασαν περιγράφουν τη γεύση της ως γλυκιά, φρουτώδη, μεταξένια και ντελικάτη, ενώ η οσμή της είναι πολύ διακριτική. Σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει και στο εμπόριο.
 


Στο Σικάγο της Αμερικής έστησαν πρόσφατα ένα άγαλμα της ύψους 8 μέτρων. Η Monroe
ποζάρει ακριβώς όπως έκανε στην ταινία «7 χρόνια φαγούρα», αιχμαλωτίζοντας τα βλέμματα των περαστικών. Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη Stuart Jonsson και ονομάστηκε «Για πάντα Marilyn».


Η ΖΩΗ ΤΗΣ
Στη σύντομη ζωή της η Μέριλιν Μονρόε πρόλαβε να γυρίσει 30 ταινίες, να κάνει τρεις γάμους, να αποκτήσει μπόλικους εραστές και τελικά να μείνει στην ιστορία για το ακαταμάχητο σεξαπίλ της και το μυστήριο που καλύπτει το θάνατό της.
Λος Άντζελες, Καλιφόρνια. Ξημερώματα 4 προς 5 Αυγούστου 1962. Η οικονόμος της Μέριλιν Μονρόε, Γιούνις Μάρεϊ ξυπνάει και πηγαίνει να ρίξει μια ματιά στο δωμάτιο της «ταλαιπωρημένης» της αφεντικίνας. Την εικόνα που θα αντικρίσει δε θα την ξεχάσει ποτέ: «Ξαπλωμένη στα στραπατσαρισμένα σεντόνια, γυμνή και ακίνητη· στο χέρι, παγωμένο από την ακαμψία του θανάτου, κρατούσε ακόμη το ακουστικό του τηλεφώνου και δίπλα της στο κομοδίνο δύο άδεια φιαλίδια ηρεμιστικών». Αυτή είναι η περιγραφή του αποτρόπαιου θεάματος που δίνει η ίδια η Μάρεϊ, σύμφωνα με το συγγραφέα του βιβλίου «The Secret Life Of Marilyn Monroe», Ράντι Ταραμπορέλι.
ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Εκείνο το απόγευμα η Μέριλιν δεν ένιωθε καλά ψυχολογικά, όπως άλλωστε και τους τελευταίους μήνες. Πριν από μόλις λίγες ημέρες είχε υποχρεωθεί να διακόψει τα γυρίσματα της ταινίας «Something's got to give», αφού απολύθηκε, έπειτα από έναν έντονο καβγά με το σκηνοθέτη της Τζορτζ Κούκορ. Το επεισόδιο όμως με τη γούνα από τίγρη είναι ενδεικτικό της κατάστασής της, παρόλο που μέχρι σήμερα βασικά του σημεία παραμένουν άγνωστα. Το βέβαιο είναι ότι την ημέρα του θανάτου της κάποιος –ο Μπομπ Κένεντι ή ο κουνιάδος των Κένεντι Πίτερ Λόφορντ;- της πήγε τη γούνα, την οποία γύρω στις επτά η ηθοποιός πέταξε από το παράθυρο, μέσα σε –άλλη μια- έκρηξη οργής.
Το πρόβλημα εθισμού στα υπνωτικά χάπια που αντιμετώπιζε ήταν γνωστό από καιρό στο ευρύτερο περιβάλλον της και όχι μόνο. Η Μέριλιν έπασχε από παρανοειδή σχιζοφρένεια, σύμφωνα με τον ψυχίατρό της Ραλφ Γκρίνσον, ο οποίος της χορηγούσε βαρβιτουρικά, σε δόσεις που συχνά ξεπερνούσαν τα επιτρεπτά όρια, προκειμένου η ασθενής του να καταφέρνει να κοιμάται. Ήδη, στις 10 Απριλίου του 1962 –τέσσερις μήνες πριν από το θάνατό της- την είχε βρει ο ίδιος σχεδόν σε κώμα από υπερβολική δόση χαπιών. Αυτή εξάλλου αναφέρεται και ως επίσημη αιτία θανάτου –με ή χωρίς πρόθεση της ίδιας. Μια σειρά από γεγονότα ωστόσο αφήνουν ανοιχτό –ορθάνοιχτο για την ακρίβεια- το ενδεχόμενο της δολοφονικής ενέργειας.
Οι ερωτικές σχέσεις της προβληματικής –με κληρονομική ψυχοπάθεια από τη μητέρα της και τη γιαγιά της- σταρ με τον Πρόεδρο Τζον Κένεντι και με τον αδερφό του Υπουργό Δικαιοσύνης, Μπομπ σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εκείνη συνήθιζε τότε να ηχογραφεί όλες τις τηλεφωνικές της συνομιλίες και να κρατά ημερολόγιο δημιουργούσαν ιδανικές προϋποθέσεις για έναν ενδεχόμενο εκβιασμό προς την οικογένεια των πολιτικών η οποία το μόνο που δεν ήθελε ήταν ένα ροζ σκάνδαλο. Παράλληλα, η στενή σχέση των Κένεντι με τον Φρανκ Σινάτρα –ο οποίος ήταν γνωστός για τα «πάρε – δώσε» του με τη Μαφία- γινόταν κόκκινο πανί για το FBI και η λίστα με τα ονόματα εκείνων που είχαν λόγους να κλείσουν για πάντα το φλύαρο στόμα της ξανθιάς σεξοβόμβας δε σταματά εδώ…
Την ημέρα του θανάτου της το ημερολόγιο και τα ηχογραφημένα αρχεία της Μέριλιν εξαφανίστηκαν, ενώ λίγες ημέρες πριν πεθάνει, πολλά χρόνια αργότερα, ο Πίτερ Λόφορντ είχε εξομολογηθεί σε φίλους του «Θα μπορούσα να τη σώσω. Αυτό δεν μπόρεσα ποτέ να το συγχωρήσω στον εαυτό μου». Ήταν μόλις 36 ετών.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ
Η ηθοποιός που έκανε, τη δεκαετία του ’50 κυρίως, τους άντρες όλου του κόσμου να παραμιλούν μπροστά στο ακαταμάχητο σεξαπίλ της, αλλά και την παιδική αθωότητα που απέπνεε γεννήθηκε με το όνομα Νόρμα Τζιν Μόρτενσον, αλλά ως παιδί «αγνώστου πατρός» πήρε το επίθετο της μητέρας της, Μπέικερ. Μεγάλωσε σε ορφανοτροφεία και σε θετές οικογένειες και μόλις στα 16 της παντρεύτηκε το γείτονά της με τον οποίο έβγαιναν για έξι περίπου μήνες, τον 21 ετών Τζίμι Ντόχερτι. Το διάστημα που ο σύζυγός της κατατάχτηκε στο Εμπορικό Ναυτικό κι έφυγε για το Νότιο Ειρηνικό εκείνη συνάντησε τυχαία ένα φωτογράφο ο οποίος δεν άργησε να καταλάβει ότι ο φακός θα λάτρευε τη μελαχρινή ακόμη Νόρμα Τζιν. Το 1946 η Νόρμα παίρνει διαζύγιο από τον Τζίμι, βάφει τα μαλλιά της κατάξανθα και αλλάζει το όνομά της σε Μέριλιν Μονρόε (όπως δηλαδή έλεγαν τη γιαγιά της). Η πρώτη ταινία στην οποία συμμετέχει -κάνοντας την τηλεφωνήτρια- χωρίς να αναφέρεται καν το όνομά της είναι το «The Shocking Miss Pilgrim», ενώ το 1950 έρχεται «Η Ζούγκλα της Ασφάλτου» στην οποία κρατά ένα μικρό, αλλά χαρακτηριστικό ρόλο. Ακολουθούν οι ταινίες «Όλα για την Εύα», «Νιαγάρα» και φυσικά «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές», «Πώς να παντρευτείς έναν εκατομμυριούχο» και άλλες.
Τον σούπερσταρ του μπέιζμπολ Τζόε Ντι Μάτζιο τον παντρεύεται τον Ιανουάριο του 1954 έπειτα από δύο χρόνια σχέσης. Αυτός ο γάμος όμως δε θα διαρκέσει περισσότερο από εννέα μήνες. Είναι η περίοδος που η Μονρόε αποφασίζει ότι θέλει να κάνει μια ποιοτική στροφή στην καριέρα της. Μετακομίζει στη Νέα Υόρκη, παρακολουθεί μαθήματα στο Actors’ Studio του Λι Στράσμπεργκ και κερδίζει τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ηθοποιού για την ερμηνεία της στο «Μερικοί το προτιμούν καυτό».
Ο τρίτος γάμος της Μέριλιν, με το θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ αυτήν τη φορά, έρχεται τον Ιούνιο του 1956. Ο Μίλερ θα αναλάβει να γράψει το σενάριο της ταινίας «Οι Αταίριαστοι» (1961) με τον Κλαρκ Γκέιμπλ –την τελευταία ταινία που κατάφεραν να ολοκληρώσουν και οι δύο ηθοποιοί-, ωστόσο το ζευγάρι θα χωρίσει το 1961 και η Μέριλιν θα νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική.
ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΟΥ
Πριν από μερικά χρόνια, οι Τάιμς δημοσίευσαν μέρος των ηχογραφημένων εξομολογήσεων της ηθοποιού στον ψυχίατρό της Ραλφ Γκρίνσον, λίγες ημέρες πριν πεθάνει, όταν ακουγόταν ενθουσιασμένη με την ιδέα να παίξει Σέξπιρ. Στις ίδιες αποκαλυπτικές ηχογραφήσεις αυτοχαρακτηρίζεται ερωτιάρα και κουτσομπόλα, αποκαλεί «σνομπ και αλαζόνα» τον Λόρενς Ολίβιε, «εμπαθή και στρίγγλα» την Τζόαν Κρόφορντ και αυτοσαρκάζεται λέγοντας «Θα μπορούσα να είχα σαρώσει το Όσκαρ ψεύτικου οργασμού, αν η Ακαδημία έδινε τέτοιου είδους Όσκαρ».
ΕΡΩΤΑΣ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΜΕΡΙΛΙΝ
Οι διάσημες ερωτικές ιστορίες της γυναίκας η οποία υπήρξε –και για πολλούς παραμένει- αντικείμενο του πόθου της πλειοψηφίας των αντρών είναι λίγο – πολύ γνωστές. Εκτός από τους αδερφούς Κένεντι, η Μέριλιν είχε σχέσεις με τους Φρανκ Σινάτρα, Μίλτον Γκριν, Λόρενς Ολίβιε, Ιβ Μοντάν, Μοντγκόμερι Κλιφτ, Κλαρκ Γκέιμπλ και άλλους.
ΛΟΓΙΑ
«Δε μ' ενοχλεί να ζω στον κόσμο των αντρών, αρκεί να μπορώ να είμαι γυναίκα μέσα σ’ αυτόν»
«Προσπαθώ ν' αποδείξω στον εαυτό μου ότι είμαι άνθρωπος. Μετά ίσως τον πείσω ότι είμαι και ηθοποιός»
«Έχω πολλές φαντασιώσεις για να γίνω νοικοκυρά. Μάλλον κι εγώ είμαι μια φαντασίωση»
«Είναι προτιμότερο να είσαι δυστυχισμένος μόνος, παρά μαζί με κάποιον άλλον»
«Το Χόλιγουντ είναι ένα μέρος όπου θα σου δώσουν 1.000 δολάρια για ένα φιλί και 50 σεντς για την ψυχή σου»
«Το σεξ είναι μέρος της φύσης. Εγώ τα πάω καλά με τη φύση»
«Οι σύζυγοι είναι οι καλύτεροι εραστές όταν απατούν τις γυναίκες τους»
«Κοιτάζοντας πίσω, πιστεύω ότι πάντα υποδυόμουν ένα ρόλο για να μπορώ για λίγο να ζω σ' έναν καλύτερο κόσμο από εκείνον που με περιέβαλε»